Els alumnes de l'IES Madina Mayurqa reivindiquen el patrimoni de les Illes

Els estudiants de 1r, 3r i 4t d'ESO han presentat un vídeo sobre el patrimoni arqueològic de les Illes Balears al concurs Euroescola 2018 del Parlament Europeu

Els estudiants de l'IES Madina Mayurqa han volgut reivindicar per mitjà d'un vídeo el patrimoni arqueològic de les Illes Balears. El document mostra diversos talaiots, entre els qual hi ha la naveta dels Tudons, que fa dues setmanes aparegué amb pintades, la neteja de les quals podria costar fins a 40.000 €. El monument "forma part del patrimoni de les Illes i l'hem de protegir", defensen els alumnes.

El vídeo  ha estat elaborat durant una activitat optativa que ofereix el centre cada any als alumnes de 3r i 4t d'ESO. La seva professora d'anglès, Gabriela Torrens, ha estat l'encarregada de supervisar-ne el contingut, que havia de ser d'actualitat.

Enguany, el vídeo també inclou la tasca elaborada pels alumnes de 1r d'ESO, amb la supervisió del professor Ferran Jover, sobre la cultura talaiòtica a les Illes Balears. Els mateixos estudiants han dissenyat les maquetes dels talaiots que es veuen al principi del document, que han geolocalitzat al Google  Maps. A més, n'han aportat informació i imatges.



El treball ha estat presentat al concurs Euroescola  2018, promogut pel Parlament Europeu. La institució proposa cada any una temàtica diferent i la d'aquest any es basa en l'Any europeu del patrimoni cultural. Les condicions per participar-hi eren la creació d'un vídeo d'un minut i 30 segons com a màxim i d'un vídeo complementari del ' making   off' , per mostrar tot el procés de creació del material audiovisual.

Els guanyadors de cada comunitat, fins a 25 alumnes, viatjaran al parlament d'Estrasburg per tenir una experiència com a eurodiputats. Aquesta oportunitat permetrà als alumnes treballar en equip, dissenyar una proposta creativa, practicar l'idioma, compartir experiències amb alumnes d'altres països i conèixer el Parlament Europeu.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 11/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF