PALMA

El nou passeig Marítim de Palma preveu la reducció de sis a quatre carrils

El projecte guanyador ha estat el d'Elías Torres, l'arquitecte de les Voltes i premi Nacional d'arquitectura el 2016

Dos carrils menys per als vehicles, voreres més amples a la banda dels edificis i del costat de la mar, la plantació de més de dos mil arbres i la reducció de 124 places per als vehicles. Aquestes són algunes de les propostes del projecte guanyador de l'arquitecte Elías Torres per al nou passeig Marítim de Palma, que, una vegada fet, respondrà més al concepte de passeig i no tant al d'autopista.

"Recordem que el 1979 el passeig Marítim va ser la primera autopista de l'estat espanyol", ha dit el batle, Antoni Noguera. "Un mal anomenat passeig que ara volem pacificar", ha declarat en la presentació del projecte guanyador, que s'ha fet a la seu de l'Autoritat Portuària.

L'empresa privada dels Ports de les Illes finançarà aquesta intervenció, que té un cost previst de 20 milions d'euros i que podria començar a final de 2019.

L'equip de l'arquitecte eivissenc Elías Torres i el seu soci José Antonio Martínez Lapeña, guanyadors del projecte, l'hauran de redactar a partir de l'avantprojecte que ha resultat guanyador després d'un concurs en què es varen presentar sis propostes diferents.

L'enginyer directiu de l'Autoritat Portuària, Toni Ginard, ha assegurat que la seva proposta és la més interessant, ja que ha fet una revisió crítica del passeig actual i ha presentat un estudi de mobilitat molt exhaustiu.

El nou passeig Marítim inclou la intervenció als trams entre el Jonquet i la zona de Portopí amb la supressió de dos carrils a cada banda, fet que suposaria reduir de sis a quatre les vies de circulació per als vehicles. També preveu l'ampliació de les voreres, que seran d'entre set i deu metres d'amplada i que permetran la ubicació de terrasses, la conservació de les palmeres i el pas tranquil dels vianants. A més, al tram del Club de Mar, es preveu suprimir la sortida cap al pont per facilitar la continuïtat del passeig longitudinal. Al seu lloc es posaran escales mecàniques per millorar-hi l'accessibilitat.

Els únics trams on es mantindran els tres carrils serà als accessos al carrer Andrea Doria i Montsenyor Palmer. D'altra banda, també s'ha informat que el nou projecte preveu l'eliminació de 124 places per a vehicles, tot i que això no afectaria les zones de càrrega i descàrrega ni els aparcaments per a persones de mobilitat reduïda. Antoni Noguera també ha volgut recordar que existeix actualment l'aparcament públic de Marquès de la Sènia i que també es preveu un aparcament municipal a la zona de l'antiga piscina de S'Aigo Dolça, al Terreno.

Un dels punts més celebrats també pel batle Noguera ha estat el fet que el nou passeig inclourà la plantació de més de dos mil arbres a banda i banda. Palmeres datileres i washingtonianes, a més de mèlies i palmitos, formaran part de la vegetació lineal del passeig, i a les jardineres es plantaran tarongers, jacarandes i buguenví·lees. A més, es preveu renovar tot el mobiliari del passeig amb nous enllumenats, bancs i fonts d'aigua.

El president de l'Autoritat Portuària, Joan Gual de Torrella, ha dit que el nou passeig Marítim és fruit de la col·laboració amb l'Ajuntament i que rep el suport de veïns, hotelers i comerciants de la zona.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF