Les obres per eliminar un carril del passeig Marítim de Palma començaran el 2021, segons l'APB

L'Ajuntament de Palma i l'Autoritat Portuària de Balears han signat aquest divendres el conveni per remodelar la primera línia de mar de Ciutat

El conveni entre l'Ajuntament de Palma i l'Autoritat Portuària de les Illes Balears per remodelar el passeig Marítim ja és una realitat. El batle, José Hila, ha anunciat aquest divendres que ambdues parts han signat aquest acord, pel qual l'APB invertirà 32 milions d'euros, i suposarà la pacificació del trànsit en 160.000 metres quadrats a primera línia.

Per la seva banda, el president de l'APB, Joan Gual de Torrella, ha especificat que les obres –que inclouen la reducció de tres a dos carrils de circulació al passeig Marítim– poden començar el 2021, si es compleixen les previsions, i tindran una durada d'uns tres anys. Abans de posar-les en marxa, ha puntualitzat, han de rebre el vistiplau del Ministeri d'Hisenda. "En un mes podria estar aprovat el projecte i la idea és licitar les obres el darrer trimestre del 2020", ha afegit.

El conveni va ser aprovat aquest dijous al ple de l'Ajuntament de Palma, amb els vots a favor de l'equip de govern, l'abstenció del PP i Ciutadans i el vot en contra de Vox. La mesura és el resultat d'un projecte que es va iniciar durant l'anterior legislatura, sota el mandat del batle Antoni Noguera, segons ha recordat l'actual cap del govern municipal.

Concretament, el pla pretén acostar la ciutat a la mar. Per aconseguir-ho, s'ampliaran les voreres, es crearan noves zones verdes i recorreguts per a bicicletes i vianants. A banda d'això, hi haurà "tres punts de trobada" al llarg dels tres quilòmetres d'intervenció, segons ha explicat la regidora de Model de Ciutat, Neus Truyol. Aquests estaran ubicats a l'Auditòrium, davant l'edifici de l'hotel Mediterráneo i a la plaça de Santo Domingo de la Calzada. Truyol ha celebrat que, amb la intervenció, es podran reduir tant la contaminació ambiental com la de renous i es podrà evitar "l'illa de calor del trànsit rodat".

En aquest sentit, la regidora d'Infraestructura i Accessibilitat, Angélica Pastor, ha subratllat que suposa una millora per a la vida dels ciutadans perquè soluciona els problemes "que no es veuen", com ara "l'evacuació d'aigües pluvials, les sortides a la mar dels torrents o l'enllumenat de baix consum". A més, la modernització de la zona permetrà eliminar costs de manteniment, atès que les infraestructures actuals tenen més de 30 anys d'antiguitat. Actualment, segons Pastor, l'Ajuntament inverteix prop d'un milió d'euros a l'any en la seva conservació.

Pel que fa a l'afectació del trànsit, el president de l'APB ha assegurat que la intervenció "no suposa cap trastorn", fet que ha estat "absolutament contrastat" per mitjà d'un estudi de mobilitat. Gual de Torrella ha afirmat que "no col·lapsarà Palma", atès que es mantindran els tres carrils a les interseccions cap a la ciutat, encara que a la resta del passeig es redueixin a dos en cada sentit de la circulació per guanyar-ne un per als vianants

EDICIÓ PAPER 27/06/2020

Consultar aquesta edició en PDF