El nombre d’alumnes que tria l’assignatura de Religió s’estanca a Primària

Segons les xifres de la Conselleria d’Educació en dos cursos acadèmics s'ha passat d'un 57,36% a un 54,56% d'alumnes que trien l'assignatura 

El nombre d’alumnes que tria l’assignatura de Religió a Educació Primària s’ha estancat els darrers anys acadèmics a l’ensenyament públic i concertat, encara que amb una lleugera tendència a la baixa. Segons les xifres de la Conselleria d’Educació, un 57,36% dels estudiants varen optar per aquesta matèria el curs 2015-2016. L’any acadèmic 2017-2018 el percentatge es reduí al 54,56%, mentre que aquest curs ha estat del 54,4%. A l’etapa d’Infantil, un 18,85% han triat Religió aquest curs.

L’estadística ha augmentat considerablement en el cas de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). Si l’any acadèmic 2015-2016 un 36,31% dels alumnes triaren Religió, el següent curs el percentatge augmentà deu punts percentuals, fins a situar-se en un 46,05%. El curs 2017-2018, un 46,38% dels alumnes triaren Religió, i aquest curs ho han fet un 47,65%. Els estudiants de Religió a primer de Batxillerat també s’han doblat els darrers quatre cursos i han passat de ser un 17,53% el 2015-2016 a un 34,3% aquest any acadèmic.

“L’augment d’estudiants a ESO i Batxillerat coincideix mil·limètricament amb els canvis de la LOMCE”, explica el director general de Planificació, Ordenació i Centres. La tendència és molt acusada a Batxillerat, “pel fet que la Religió és una assignatura equiparable a les altres i compta per a la mitjana d’accés a la Universitat”. Des del Bisbat s’explica que un dels motius perquè hi hagi aquesta tendència a Secundària i Batxillerat és “que els alumnes es troben un professorat molt preparat, mentre que l’assignatura de Valors no exigeix una preparació tan específica”.

Els professors que imparteixen l’assignatura de Religió a tots els nivells són elegits pel Bisbat “per la seva idoneïtat”, encara que és la Conselleria l’encarregada d’abonar-ne les nòmines.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF