Les obres al port petit del Molinar començaran el febrer de 2019

El president de l'Autoritat Portuària, Joan Gual de Torrella, s'ha reunit aquest dimecres amb els veïns del barri per explicar-los el projecte que s'ha de licitar 

El president de l'Autoritat Portuària, Joan Gual de Torrella, s'ha reunit aquest dimecres amb els veïns del barri del Molinar per posar-los al dia sobre la tramitació del projecte de port petit. El president ha explicat que tira endavant i que les obres podran començar durant el febrer de 2019. Per tant, es preveu que entre el 2020 i el 2021 el port del Molinar ja pugui estar finalitzat.

Joan Gual també ha volgut puntualitzar que és molt diferent una marina d'un club nàutic. En aquest cas, es tracta d'un port gestionat fins ara pel Club Marítim del Molinar a través d'una concessió que s'ha prorrogat durant mig any. Tot i això, el president de l'Autoritat Portuària ha explicat que en cap cas aquest club pot decidir sobre el futur disseny del port. Recordem que ara fa cinc anys el club va presentar dos projectes d'ampliació del port: el primer de 74 mil metres quadrats i el segon de 40 mil metres quadrats. Tots dos varen ser rebutjats per l'Autoritat Portuària.

El col·legi CEIP Es Molinar s'ha omplit de gom a gom. Veïns, portaveus de l'associació Molinar Port Petit, representants polítics i membres del Club Marítim del Molinar han anat al centre escolar per saber en quina fase es troba el projecte que impulsa l'Autoritat Portuària amb el suport del Ministeri de Foment i de l'Ajuntament de Palma.

Els portaveus de l'associació Molinar Port Petit, Toñi Fernández i Pedro Martínez, s'han mostrat molt satisfets amb l'actual projecte i han dit que s'han assolit els principals objectius, entre els quals hi ha zero de superfície a construir, el respecte a l'actual edifici emblemàtic on s'ubica el club i que té valor patrimonial i la continuïtat del passeig per al gaudi dels residents i ciutadans de Palma.

En canvi, Rafel Vallespir, president del Club Marítim del Molinar, ha lamentat la manca de consens a l'hora de dur endavant el projecte i ha assegurat que fins avui no l'han tingut a la seva disposició. Tampoc no queda clar encara quin haurà de ser el grau d'implicació del club en el futur port, però el més probable és que siguin ells els encarregats de construir els diferents amarraments.

Regidors de l'actual equip de govern, com Joan Ferrer de Mobilitat i la regidora d'Ecologia, Agricultura i Benestar, Neus Truyol, també han assistit a la reunió i s'han mostrat satisfets del projecte del port petit. Els regidors de l'oposició, tant de Ciutadans com del Partit Popular, hi han volgut deixar palès el seu suport. 

Segons ha explicat Pedro Martínez, un dels portaveus de l'associació Molinar Port Petit, en la darrera enquesta que es va fer entre els veïns del barri, un 75% estaven a favor del projecte reduït per al futur port. 

Alguns detalls del projecte

El projecte de port petit ja es va presentar el passat 2 de febrer al Palau de Congressos davant una gran expectació. Aquest dimecres el cap d'Infraestructures de l'Autoritat Portuària, Antoni Ginard, n'ha pogut ampliar més la informació i ha explicat les especificitats d'aquest projecte.

Ginard ha assegurat que l'estructura dels molls està en molt mal estat i que entren sediments per la bocana, fet que obliga a dragar el port contínuament.

El projecte constructiu que va iniciar-se l'agost passat i que actualment ja està finalitzat inclou el reforç de l'actual dic de ponent i del dic d' escullera que hi ha a la zona de llevant, la construcció d'un dic submergit a 0,25 centímetres per davall la mar, el dragat interior de tota la dàrsena i la intervenció al moll que aconseguirà l'ampliació del passeig, que actualment quedava interromput i tallat. A més, es planteja la construcció de l'escola de la mar a la zona de llevant on actualment es troba el dic sec.

Pel que fa al dragatge de la dàrsena, Antoni Ginard ha informat que s'executarà a una profunditat d'1 metre i 90 centímetres, fet que millorarà la sortida de les embarcacions, ja que fins ara penetrava arena dins el port.

Finalment, la intervenció al passeig en garantirà la continuïtat en tot el tram del port, s'obrirà als vianants i inclourà la plantació d'arbres autòctons, com la xicranda, i la incorporació d'un paviment similar al ja existent.

EDICIÓ PAPER 16/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF