El 'marketplace' menorquí estarà enllestit el febrer del 2020, segons el president d'ASCOME

El president dels comerciants a l'illa es mostra confiat amb vista al Black Friday i la campanya de Nadal

Els comerços de proximitat de Menorca estrenaran el seu 'marketplace' (supermercat digital) el pròxim mes de febrer. Així ho ha assegurat el president de l'Associació de Comerciants de Menorca (ASCOME), Vicente Cajuso: "Estam treballant amb aquest projecte, que consideram de vital importància per afrontar el futur amb garanties. La nostra previsió és tenir-lo enllestit en tres o quatre mesos, probablement al febrer". Aquesta eina comercial arriba a Menorca amb la intenció d'afavorir "l'associacionisme i mantenir el negoci", assenyala Cajuso. Al mateix temps, el president de la patronal diu que el 'marketplace' "ens permetrà ser capaços d'augmentar en competitivitat i adaptar-nos al canvi de model comercial que s'està produint".

D'altra banda, el màxim dirigent d'ASCOME ha valorat "positivament" la celebració del Black Friday, previst per al darrer divendres d'aquest mes. Cajuso creu que "tota iniciativa comercial que fomenti les vendes és ben rebuda entre els comerciants, i més en un mes de novembre que tradicionalment sempre ha estat fluix per al sector". De tota manera, vaticina: "Crec que el Black Friday ha tocat sostre. Els més beneficiats són els centres comercials i multinacionals". 

Finalment, Vicente Cajuso s'ha referit a la campanya nadalenca. En aquest sentit, s'ha mostrat "optimista" perquè les dades de les quals disposa posen de manifest que les vendes no continuaran baixant. "Cal ser positius, fins i tot creiem que la majoria d'establiments augmentaran la facturació", apunta. Pel que fa a la competència dels grans comercialitzadors d'internet, el president d'ASCOME normalitza la situació: "Hi estam acostumats i sabem conviure amb aquesta amenaça, però pensam que aquest Nadal davallaran les vendes".

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF