Societat 16/02/2022

L'112 va atendre 656.204 telefonades i va gestionar 117.073 incidents durant el 2021

El Govern ha destacat que les incidències són molt similars a les del 2020

ARA Balears
2 min
Una ambulància del SAMU O61 a Son Espases.

PalmaL'any 2021, l'112 va rebre un total de 656.204 telefonades i va gestionar un total de 117.073 incidents. El Govern ha apuntat que la gran majoria estan relacionats amb emergències i consultes mèdiques, baralles, accidents de trànsit, agressions físiques, amenaces, conducció perillosa i animals a la calçada.

Les incidències ateses pels operadors d'emergències són molt similars a les del 2020 (117.741). Per illes, a Mallorca es van gestionar un total de 92.655 emergències (el 79,14%); a Menorca, 5.595 (el 4,78%); a Eivissa, 17.182 (el 14,68%), i a Formentera, 1.574 (l'1,34%).

Amb tot, els operadors han atès una mitjana diària de 1.798 telefonades i han tingut un temps mitjà de reacció de quatre segons per atendre-les, i les incidències qualificades de prioritat 1 i 2 (emergències vitals i no vitals) han requerit un temps d'1 minut i 45 segons per procedir a l'activació dels recursos necessaris per atendre-les.

Per a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, aquestes dades mostren "la rapidesa del servei a l'hora d'atendre les demandes de la ciutadania, perquè una resposta ràpida pot suposar salvar vides".

El major nombre d'incidències ateses va ser d'emergències mèdiques a domicili (15.086), consultes mèdiques (15.086), incidents relacionats amb la seguretat d'altres (10.498), cremes controlades (8.059), baralles (4.888) i accidents de cotxe (4.259). Quant a la mobilització de psicòlegs d'emergències per atendre les víctimes i els seus familiars, durant l'any 2021 s'activaren en 186 ocasions. Concretament, a Mallorca intervingueren en 133 emergències; a Eivissa, en 33; a Menorca, en 15, i a Formentera, en 5.

Garrido ha conclòs que "tenim un servei plenament consolidat, capaç de donar una resposta ràpida i efectiva a qualsevol emergència que tingui la ciutadania amb uns professionals excel·lents". Per altra banda, el director general d'Emergències i Interior, Jaume Barceló, ha recordat que durant la pandèmia "s'ha mantingut l'operabilitat del sistema, gràcies al compromís dels treballadors de l'112".

stats