EDUCACIÓ

Jornada de reptes de les Formigues Cooperatives

Hi participaren 90 alumnes de les escoles de Santanyí, Cas Concos, s’Horta i Calonge

Gairebé 90 alumnes de les escoles públiques de Santanyí, Cas Concos, s’Horta i Calonge participaren en una jornada de reptes cooperatius per aconseguir que els infants, des de petits, aprenguin a treballar en equip, respectant la feina i comptant amb l’opinió de tot el grup.

És un dels principals objectius de Formigues Cooperatives, un projecte telemàtic dins l’àmbit educatiu en el qual els alumnes de diferents escoles experimenten reptes i n’inventen de nous. El projecte en xarxa va néixer a Catalunya i ja hi participen 74 centres i més de quatre mil alumnes.

A Mallorca ja fa dos anys que s’hi treballa. Aquesta setmana la trobada es va dur a terme a Santanyí amb les quatre escoles en el que fou l’acte de clausura del projecte del curs 2017/2018.

Els infants de cinquè i sisè de Primària es varen dividir en grups de cinc i formaren equips que havien d’anar superant diferents reptes que només es poden superar amb la col·laboració de tots els membres. A més a més, en l’activitat hi ha d’haver un objectiu clar a aconseguir i un element motivador, ja sigui el temps, la distància o les normes. El repte s’adapta a l’edat dels participants.

Durant cada curs escolar els centres han d’anar creant els seus reptes, els han de valorar i els han d’anar perfeccionant. Després, a través d’eines telemàtiques, les escoles intercanvien els diferents reptes per tal que es tornin a fer, valorar i millorar.

La trobada a Santanyí, que va ternir lloc divendres a l’escola Blai Bonet, ha servit per posar tots aquests reptes en comú i veure com els diferents alumnes de centres distints, que s’acaben de conèixer, aconsegueixen treballar junts per assolir un mateix objectiu.

Tant els docents com els alumnes acabaren la pràctica amb una valoració molt positiva i havent comprovat que, reforçant els valors adequats, es treballa en conjunt, sense exclusions, per abastar les mateixes fites.

EDICIÓ PAPER 13/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF