ESPECIALPRODUCTE I COMERÇ LOCALS
Societat 12/06/2020

La web per impulsar el comerç a Eivissa rep 84.400 visites durant el confinament

Les empreses d’alimentació que treballen amb producte local han estat les més demanades

Ivan Martín
2 min
La web per impulsar el comerç a Eivissa rep 84.400 visites durant el confinament

El confinament dels mesos de març i abril, com a mesura per combatre la propagació del covid-19, suposà un nou escenari a Eivissa amb la pèrdua de clients i de facturació a la majoria del teixit comercial. Per reduir-ne l’impacte econòmic, el Consell d’Eivissa va impulsar la web www.desdecasa.conselldeivissa.es, un directori d’empreses de l’illa que oferien serveis a domicili durant les setmanes de confinament.

Des de la seva posada en funcionament, la pàgina ha rebut més de 84.400 visites, i la secció d’alimentació és la més consultada amb 14.000 visites. L’alimentació ha estat el gran reclam en plena crisi sanitària causada pel coronavirus. De les 77 empreses registrades, 40 han posat a l’abast del consumidor el producte local d’Eivissa, precisament les més demanades per part dels usuaris.

En paral·lel a aquesta acció, el Consell d’Eivissa posà en marxa una sèrie de campanyes dirigides a incentivar el consum del producte local. A través de receptes elaborades amb productes de temporada, com el peix, la patata vermella, la tonyina, el carabassó o el porc negre, els eivissencs han pogut conèixer la base tradicional de la gastronomia illenca. La interacció ha jugat un paper fonamental aquests darrers mesos i, per aquest motiu, a més, els eivissencs han pogut participar en un concurs fotogràfic a través de les xarxes socials del Consell, on mostraven les seves elaboracions culinàries. Les que més agradaven obtenien com a premi una cistella amb productes locals i de quilòmetre zero.

Finalment, la màxima institució a l’illa reforçà l’aposta pel producte local amb la campanya ‘Això sí! És d’Eivissa’ per reconèixer els productes alimentaris i que els productors puguin disposar d’un segell propi que identifiqui els seus aliments. Totes aquestes accions han suposat un impuls a la venda del producte local.

stats