Acaben les obres per "humanitzar" l'entrada a Palma de l'autopista de Llevant

El Consell de Mallorca ha recuperat espai per al vianant reduint l'amplada dels carrils i disminuint la velocitat a 60 km/h

Les obres de l'entrada a Palma per l'autopista de Llevant, poc abans del Palau de Congressos, han finalitzat. El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat que el projecte ha suposat reduir la velocitat de 90 a 60 quilòmetres per hora i recuperar espai per als vianants minvant l'amplada dels carrils. L'objectiu ha estat "humanitzar" la via, com ha dit Sevillano, també s'ha incrementat l'àrea enjardinada de la zona amb la plantació de garballons i gespa al llarg dels 850 metres.

"Allò important era donar-li un caràcter urbà, transformar una secció d'autopista en una via urbana", ha comentat la presidenta de la institució insular, Catalina Cladera. El projecte, que ha costat 1,2 milions d'euros, ha previst altres actuacions com la instal·lació de tres parades d'autobús, la millora del drenatge de la zona i dels tubs d'enllumenat i les telecomunicacions.

El batle de Palma, José Hila, que també ha visitat la zona juntament amb el conseller i la presidenta del Consell, ha fet valdre que ara l'entrada a la ciutat ja no sigui una autopista, sinó un carrer, i que es pugui connectar la part de la mar amb el barri del nou Llevant, on s'estan fent nous habitatges. La connexió, però, necessitarà algunes intervencions, com ara canviar els semàfors.

El tram on s'han fet les obres suporta una intensitat mitjana diària de 70.000 vehicles i per això el Consell va decidir mantenir els tres carrils per calçada. A més, Cladera ha detallat que el paviment en mal estat que s'ha extret i altres residus de materials de l'obra han servit per omplir les barreres acústiques instal·lades a l'autopista d'Andratx (Ma- 1).

EDICIÓ PAPER 08/08/2020

Consultar aquesta edició en PDF