Societat 27/08/2019

Els investigadors d'Aviació Civil han acabat les tasques sobre el terreny per aclarir l'accident d'Inca

Dimecres les proves es traslladen a Madrid, però tot apunta a un error humà, ja que a aquesta altura els pilots han de detectar el perill visualment

Carles Tudurí
2 min
Un error humà, la causa més probable de l'accident aeri de diumenge

PalmaL'equip de quatre especialistes d'Aviació Civil enviats a Mallorca per tal d'aclarir com es va produir l'accident de diumenge entre un helicòpter i una avioneta a Inca ha acabat les seves tasques sobre el terreny, segons han explicat des de Delegació de govern. Aquest dimecres les proves trobades a la zona accidentada, principalment les peces de l'avió, seran traslladades a Madrid perquè les analitzin.

Cal recodar que la violència de l'impacte de l'accident va provocar que les peces de les dues aeronaus quedassin repartides per diverses finques properes a l'autopista d'Inca, a poca distància de l'hospital de la localitat. Els tècnics de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil del Ministeri de Foment també estan revistant la documentació de l'aparell.

Un error humà és la principal hipòtesi per explicar l'accident aeri que aquest diumenge va causar la mort de set persones a Inca, tot i que des de la Guàrdia Civil s'insisteix que és molt prest per fer conjectures, ja que també hi ha la possibilitat que una de les dues aeronaus registràs una avaria que n'afectàs la trajectòria de vol.

Els testimonis oculars que està recollint l'equip d'especialistes del Ministeri de Foment i els que han explicat el que varen veure diumenge apunten també cap a aquesta direcció. Alguns d'ells han relatat que veieren xocar l'helicòpter i l'avioneta, que volaven dins un espai aeri no controlat.

Aquestes naus no tenen l'obligació de disposar de sistemes de detecció d'altres avions. Així, sense ajuda de control aeri ni assistència tècnica de l'aparell que manegen, la responsabilitat del vol recau exclusivament en el pilot, que ha de mantenir contacte visual constant per evitar qualsevol tipus de complicació.

El dia era molt clar i a l'hora de l'accident hi havia molt poc trànsit en aquella zona fora de control aeri, ja que era quasi l'hora de dinar i feia molta calor, per la qual cosa la majoria d'aficionats a volar el més probable és que ja haguessin aterrat. En principi no hi havia d'haver dificultat perquè els pilots es poguessin veure, però el motiu del sinistre encara està per aclarir del tot.

stats