Els hotelers es concentren per fer pujar l’ocupació de l’hivern

El turista dels hotels urbans i hotels boutique és d’un perfil més cosmopolita, de nivell cultural mitjà-alt i amb interessos cap a la cultura i la gastronomia de la ciutat

En el darrer any, l’increment dels hotels urbans a Palma ha estat del 165%, ja que ha passat dels 38 als 101 establiments hotelers, i s’ha arribat a una oferta total de 4.300 places. Això, sumat al fet que l’oferta dels allotjaments turístics sigui cada vegada més gran, suposa que la competència s’intensifiqui. Tanmateix, durant els mesos d’hivern l’ocupació minva considerablement.

L’Associació Hotelera de Palma informa que les previsions amb vista a aquest hivern es mantenen estables i equiparables a l’any passat, amb una mitjana d’ocupació d’un 40% entre els mesos de novembre i de febrer.

“Intentam treballar per la desestacionalització per tal d’aconseguir una ocupació més estable”, explica Mercè Peñaranda, portaveu de l’associació.

El turista dels hotels urbans i hotels boutique és d’un perfil més cosmopolita, de nivell cultural mitjà-alt i amb interessos cap a la cultura i la gastronomia de la ciutat. També inclou franges d’edat més adultes, entre els 40 i els 60 anys.

Des de l’hotel boutique Bosch expliquen que els mesos de setembre i octubre són molt bons, però que a partir de novembre la demanda decau considerablement.

Tot i això, durant els mesos d’hivern l’ocupació pot mantenir-se amb percentatges d’entre el 80% i el 90% entre els dijous i els diumenges. En canvi, durant els primers dies de la setmana davalla i se situa entre un 50% i un 60%.

Onofre Flexas, propietari de l’hotel Bosch, explica que la majoria dels clients són alemanys i nòrdics. A més, assegura que durant l’hivern reben també moltes reserves de turistes espanyols que es beneficien de plans de viatge especials i de descomptes de cap de setmana.

EDICIÓ PAPER 09/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF