Escarrer treu pit en igualtat a Melià amb un consell d'administració amb només tres dones

L'empresa ha presentat un informe sobre la bretxa de gènere en turisme en un dels seus hotels de Palma

El vicepresident de Melià, Gabriel Escarrer, ha tret pit de la feina feta en matèria d'igualtat i ha destacat que disposen de plans sobre aquesta matèria des del 2011 i que enguany incorporaran mesures per facilitar la conciliació familiar dels pares i mares durant el primer any de l'infant. Això sí, Escarrer admet que al consell d'administració d'11 membres només 3 són dones. Afirma que hi ha la voluntat que n'hi hagi més, però no ha concretat ni com ni quan.

Aquestes declaracions les ha fet Escarrer a la presentació de l'informe Closingap, que és una plataforma integrada per 13 empreses entre les quals hi ha Melià, Merck, MAPFRE, Vodafone, Repsol, L'Oréal España, Mahou, San Miguel, Solán de Cabras, BMW, PwC, Bankia i Grup Social ONCE.

L'Informe assenyala que per cada viatge de negoci que fa una dona, un home en fa tres i interpreta que l'impacte econòmic de la bretxa de gènere en els viatges negocis supera els 2.350 milions d'euros. El càlcul el fan en relació amb les 8,7 milions de dones ocupades el 2018. Asseguren que si aquestes fessin els mateixos desplaçaments que els homes, hi hauria sis milions més de viatges de negocis, amb les seves despeses derivades del viatge.

Les dones, segons l'estudi, fan 2,2 milions més de viatges d'oci que els homes. "Els motius són culturals, de benestar i per visitar amics o familiars", ha explicat Escarrer, mentre que en els dels homes "es confirmen els tòpics", comenta, ja que solen ser per motius gastronòmics i esportius.

La presidenta de Clossingap, Marieta Jiménez, destaca que el total de persones empleades a les empreses que integren aquesta plataforma són un milió, de les quals, diu, un 50% són homes i l'altre 50%, dones.

EDICIÓ PAPER 14/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF