Societat 23/02/2021

Salut habilita una nova línia d'atenció telefònica i un espai web per informar sobre la vacunació

El servei també oferirà suport en les tasques de coordinació de la campanya

ARA Balears
1 min
Personal sanitari vacunant una pacient.

PalmaEl Servei de Salut ha habilitat una nova línia d'atenció telefònica i un espai web per informar la població que tingui dubtes sobre el procés de vacunació contra el coronavirus. El Govern ha assenyalat que el principal objectiu d'aquesta línia telefònica és aclarir als ciutadans els dubtes que els puguin sorgir respecte del procés de vacunació: en quin moment han de ser vacunats, a quin grup pertanyen o què han de fer per inscriure-s'hi. Una altra de les funcions de l'equip que gestiona Vacunacovid és oferir suport al Servei de Salut en les tasques coordinació de la campanya, com ara organitzar les cites de diversos col·lectius o resoldre incidències.

Salut ha explicat que el servei Vacunacovid opera de dilluns a dissabte, de les 7 a les 21 h, i el diumenge de les 8 a les 21 h. Inicialment hi fan feina 32 auxiliars de serveis. La línia es gestiona per mitjà de l'empresa pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears (GSAIB).

Els professionals que l'atenen es troben en una nau del Servei de Salut del polígon de Can Valero, tot i que l'emplaçament definitiu serà la segona planta de l'edifici de la Central de Coordinació (CC-COVID). La Conselleria ha subratllat que en aquest espai s'hi concentraran els serveis d'atenció telefònica Infocovid (900 100 971), Infocovid Pediàtric (900 700 222) i Vacunacovid (971 221 999).

El Servei de Salut també ha habilitat un espai web on es responen les preguntes més freqüents sobre la vacunació. Es resolen diferents dubtes respecte de, per exemple, l'eficàcia o la seguretat dels vaccins, el temps d'immunitat o l'obligatorietat de ser vacunat.

stats