L'Ajuntament de Palma treu 127 places a concurs d'oposició

Durant el 2018 s'han creat un total de 166 places públiques per treballar dins la institució municipal

L'Ajuntament de Palma ha aprovat, en el marc del Pla d'estabilitat, obrir a concurs d'oposició 127 places que fins ara estaven ocupades per personal interí. Aquestes places estan obertes no només a plantilla municipal sinó a tota la ciutadania i s'hauran de convocar en un termini màxim de tres anys.

Entre els perfils de les places destaquen els que s'inclouen dins l'àmbit social, com les 16 places convocades per a educadors socials i les 36 places per a treballadors socials.També hi ha 18 places d'auxiliar administratiu, 14 d'ajudants d'oficis diversos i 11 de professors de música de diferents instruments. Aquestes 127 places del Pla d'estabilitat s'afegeixen a les 38 que es varen aprovar fa dues setmanes de l'Oferta Pública d'Ocupació, cosa que suposa un total de 166 llocs de feina públics.

La tinent de batle de Funció Pública i Govern Interior, Aurora Jhardi, ha assegurat que "és una xifra històrica, la millor oferta de llocs de feina que s'ha fet en molts d'anys en aquest ajuntament". Jhardi ha recordat que la darrera vegada que es va superar el centenar de places oferides va ser l'any 2005, quan es varen oferir 143 places.

Jhardi també ha recordat que "des del 2012 el govern de l'Estat té bloquejades les administracions locals en matèria de recursos humans: tant l'ampliació d'efectius, a través de les normes de sostre de despesa i de límits d'increment de la massa salarial, com l'entrada de nou personal estan limitades a través de la taxa de reposició d'efectius i l'estabilització del personal interí que ha entrat per poder cobrir les necessitats. Segons la tinent de batle, en els darrers mesos l'Estat ha minvat una mica el seu bloqueig.

Carrera professional

Pel que fa a la carrera professional, Funció Pública assegura que han anat retornant al personal els drets retallats per les polítiques d'austeritat, especialment per implantar la carrera professional.

La directora general de Funció Pública i Govern Interior, Joana Maria Adillón, ha explicat que durant el 2019 culminarà el procés d'implantació de l'Acord de Carrera (2016). Així, a partir de l'1 de gener el personal municipal percebrà el 100% del complement retributiu de carrera, complint el calendari aprovat a l'Acord. A més, durant aquest darrer trimestre de l'any ja s'ha fet la primera convocatòria ordinària de carrera professional. Adillón també ha informat que a principi del 2019 començaran a negociar el desenvolupament del model ordinari de carrera, a través de l'avaluació del compliment.

La directora general de Funció Pública i Govern Interior ha presentat les dades d'absentisme del 2017, que inclouen les absències per indisposicions o incapacitats laborals. El percentatge d'absentisme és d'un 5,38% davant del 4,8% de mitjana del sector privat. Adillón ha dit que no hi ha dades sobre l'absentisme en altres institucions públiques per poder fer la comparativa.

EDICIÓ PAPER 20/01/2019

Consultar aquesta edició en PDF