Societat 22/05/2014

Facebook podrà saber què passa al vostre voltant a través del micròfon del mòbil

La companyia assegura que mai enregistrarà res i que només s'usen els sons per identificar música o programes audiovisuals

Ara
2 min

BarcelonaL'aplicació de Facebook del vostre mòbil podrà fer servir el micròfon de l'aparell per saber què passa al vostre voltant. En concret, el farà servir per identificar quina música escolteu o quina pel·lícula o programa mireu i afegir-la, sense haver d'escriure, als missatges d'estat que publiqueu. Sempre que activeu la nova opció, és clar.

La companyia de Mark Zuckerberg assegura que no enregistrarà res d'allò que capti amb el micròfon i que els sons només es faran servir per identificar la música o els continguts audiovisuals que hi hagi al vostre entorn. A més, encara que s'hagi activat l'opció, només es publicarà si s'hi està d'acord –es podrà activar o desactivar per cada missatge que escriviu– i, com amb totes les actualitzacions, podreu triar qui ho veu i qui no.

De moment la nova opció només funciona als Estats Units, però s'espera que Facebook l'acabi escampant arreu del món. La insistència de l'empresa per dir que no enregistrarà res i que no s'analitzaran converses ni sons de fons no és estranya, tenint en compte que Edward Snowden va filtrar que, com altres companyies tecnològiques, Facebook va col·laborar amb el programa d'espionatge Prisma dels Estats Units.

De fet, la xarxa social també acaba d'anunciar que simplifica la manera de triar qui pot veure les actualitzacions que hi feu. A més, els nous usuaris l'opció que veureu per defecte és que només les puguin llegir els contactes que tingueu, els qui ja sou usuaris de Facebook, per defecte, compartiu les actualitzacions amb tothom, si no ho canvieu. Amb tot, les properes setmanes Facebook posarà en marxa una eina de revisió de la intimitat que farà més fàcil decidir amb qui comparteixen la vostra informació.

Els qui puguin activar l'opció per identificar els sons podran escriure que se senten a gust fent un cafè mentre sona una cançó concreta sense haver de teclejar-la, per exemple. L'empresa assegura que l'any passat es van publicar 5.000 milions d'actualitzacions d'estat d'aquesta mena, mesclant sentiments i activitats audiovisuals, i que tot plegat és una manera més fàcil de compartir i descobrir música, pel·lícules, sèries, etc.

Si es comparteix una cançó per aquesta via els contactes que la vegin podran escoltar-ne un fragment de trenta segons. Si es tracta d'una sèrie, a més, la xarxa social avisarà de quin episodi es tracta, per evitar d'aixafar la sorpresa als qui en siguin habituals però encara no hi hagin arribat.

stats