Societat 22/01/2019

Un total de 398 empreses alimentàries es comprometen a reduir un 10% de sucres, greixos saturats i sal

Els convenis signats amb el ministeri de Sanitat engloben més de 4.000 aliments i begudes

Ara
2 min
Un estudi de la UB i la UPF afirmava que el consum ha caigut un 22%.

BarcelonaFins a 398 empreses de producció i distribució de menjar i begudes s'han compromès a reduir un 10% de mitjana el contingut de sucre, greixos saturats i sal en els seus productes de cara al 2020. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social ha signat aquest matí 20 convenis amb les associacions representants d'aquestes companyies per disminuir la taxa d'obesitat a Espanya, una de les més elevades d'Europa.

Els acords engloben més de 4.000 aliments i begudes de 13 grups diferents: refrescos, pastisseria, cereals d'esmorzar, cremes, derivats càrnics, galetes, gelats, nèctars de fruites, pa envasat, plats preparats, productes lactis i salses. En total, s'hi han adherit cinc grans sectors empresarials: fabricació, distribució, restauració col·lectiva, restauració moderna i distribució automàtica ('vending').

Aquests plans s'emmarquen en l'Estratègia de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l'Obesitat (NAOS) de l'Agència Espanyola d'Alimentació i Nutrició. Segons les dades del ministeri, el 54% dels adults espanyols tenen sobrepès i el 17% són obesos. Entre la població infantil, un 40% té sobrepès i un 18% presenta obesitat, una afectació considerada com una pandèmia per l'Organització Mundial de la Salut.

Maria Luisa Carcedo ha assenyalat que en la naturalesa "transversal i integral" d'aquestes mesures es reforça el compromís del Govern per "combatre les desigualtats en salut". En aquest sentit ha destacat que, segons l'Enquesta Nacional de Salut, "en famílies amb ingressos mensuals superiors a 2.200 euros l'obesitat és poc freqüent, d'un 4,6%. En canvi, en les rendes més baixes la seva incidència gairebé es triplica i se situa en un 16%. A més, els menors de 4 a 14 anys de famílies amb rendes més baixes que prenen begudes ensucrades tres cops a la setmana o més quintupliquen els de les famílies acomodades.

Algunes de les empreses que han signat els documents són: Kellog's, Coca-Cola, Pepsico, Grefusa, Campofrío, ElPozo, Nueva Pescanova, Findus, Danone o Bimbo. En l'àmbit de distribució s'hi troben Mercadona, Carrefour, Eroski, Lidl, Supercor, El Corte Inglés, Dia o Consum o Covirán. Dins la restauració moderna s'hi inclouen Telepizza, Grup Vips, La Tagliatella, Rodilla, McDonald's, Five Guys o KFC.

stats