Societat 07/07/2018

Una eina per lluitar contra l’estacionalitat turística

El senderisme és considerat pel Govern com un dels segments prioritaris per reduir aquest problema

C. Tudurí
2 min
La Ruta de la Pedra en Sec, GR221, és un dels gran atractius de Mallorca per als senderistes.

PalmaEl senderisme és considerat pel Govern com un dels segments prioritaris per lluitar contra l’estacionalitat turística, ja que la temporada alta per aquest segment té lloc entre octubre i maig, període en el qual els hotels de les Illes tenen ocupacions baixes.

“Dins l’estratègia del Govern de promoure el turisme a l’Arxipèlag en temporada baixa i suavitzar l’arribada de turistes a l’estiu, hem fomentat projectes desestacionalitzadors. Creim que el senderisme és una activitat que atreu turistes actius i respectuosos amb el medi ambient i que és practicable durant la primavera i la tardor”, explica Jaume Alzamora, director d’Estratègia Turística del Govern.

La Conselleria recorda que allargar la temporada turística suposa contractes de feina més llargs. “Hem de tenir en compte també que les Illes Balears som una destinació amb unes condicions immillorables per a la pràctica de qualsevol esport i activitat a l’aire lliure durant tot l’any”, afegeix.

Per tot això, la Conselleria de Turisme, a través de l’antiga ATB (en l’actualitat AETIB), ha realitzat accions promocionals de natura en què el senderisme té un paper important. Per exemple, entre el 2017 i el 2018 les Illes han tingut presència en fires petites i especialitzades en natura, algunes d’enfocades al senderisme, i s’han organitzat viatges dirigits a representants de premsa especialitzada del sector.

A més, els Clubs de Producte, plataformes per al diàleg entre el sector públic i el sector privat, han impulsat grups de treball de gastronomia, esports, turisme actiu, luxe, salut, ecoturisme i cultura.

“Tots aquests són productes turístics de qualitat i els volem fomentar. Allò que es pretén amb aquesta iniciativa, que té finançament de l’Impost de Turisme Sostenible, és posicionar les Illes com a destinació turística en l’àmbit en què el Club de Producte operi”, precisa.

Malgrat que la Conselleria no té dades sobre el nombre de visitants d’aquest segment, els touroperadors i agències especialitzades, principalment d’Alemanya, Àustria i Suïssa, han estimat en prop de 350.000 els turistes que volen a Mallorca d’octubre a maig per practicar el senderisme, sobretot a la serra de Tramuntana.

stats