Es detecta una remuntada de l'assetjament laboral a l'administració pública

CCOO de Balears atribueix l'increment d'aquests casos a les retallades pressupostàries, principalment en els serveis de sanitat i educació

L'Administració Pública, segons CCOO, és un dels àmbits laborals en què es detecta una major remuntada de l'assetjament laboral, que s'atribueix a les retallades pressupostàries que han patit distints serveis públics, com ara la sanitat o l'educació.

Aquesta ha estat una de les conclusions que han destacat alguns representants d'aquest sindicat que han participat  en la  jornada 'Riscos psicosocials: intervencions davant l'assetjament laboral',  celebrada dijous  a Palma.  Carmen   Marrero  i  Miguel  Àngel Pérez, representants del departament de salut laboral de CCOO Canàries, han participat  en la  trobada per donar a conèixer les seves experiències en aquest camp en una comunitat amb una activitat econòmica similar.

Pérez ha comentat que el 80% dels treballadors sofreixen alguna situació d'assetjament durant la seva vida laboral i que només un 5% arriba a denunciar. Per la seva banda,  Marrero  recorda que el 50% de les baixes és per estrès, però com que es tracten com a malalties  comunes  i no laborals no  s' obliga les empreses a  prendre   mesures  per evitar aquestes situacions.

Eva  Beatriz   Cerdeiriña , secretària d'acció sindical de CCOO a Balears, ha explicat que tot i que a l'àmbit de l' hostaleria hi ha aquesta problemàtica, el que preocupa més en aquests moments és en  l'administració  pública. "Les retallades han  afectat  les plantilles, cosa que dificulta la realització de torns i descansos en condicions. A més, és més complicat dur a terme accions de prevenció dins  la mateixa administració ", comenta. La sanitat és el sector en què es produeixen més problemes entre  companys  o amb els superiors, segons  Cerdeiriña .

Entre les causes de l'increment dels casos d' assetjament  destaquen les altes exigències, la falta de  claredat  del rol de treballador, l' escassa  o  nul·la  previsibilitat, la inseguretat de les condicions de treball o la manca de qualitat en el  lideratge .

També critiquen els sistemes de treball per objectius de venda que s'han posat en marxa a diversos establiments d'hostaleria o comerç, "que obliguen un treballador a seguir en el seu lloc de feina fins que registra una xifra determinada de facturació", explica  Cerdeiriña.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF