La taxa de deserció escolar a l'ESO baixa cinc punts en sis anys i hi ha un 33% menys de repetidors

El conseller d'Educació, Martí March: "Som optimistes, no triomfalistes"

La Conselleria d'Educació ha presentat aquest dimecres l'informe sobre els resultats acadèmics d'Educació Primària, Secundària i Batxillerat corresponents al curs 2018-2019 i l'evolució del període comprès entre el 2013 i el 2019 elaborat per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE). Entre les dades més significatives, hi ha una baixada de cinc punts de la deserció escolar a Secundària, que passa del 21,6% al 16,1%. També cal remarcar que en aquest mateix període el percentatge de repetidors s'ha reduït un 33%. "Som optimistes, no triomfalistes", ha dit el conseller d'Educació, Martí March, quan ha fet referència a aquests paràmetres, que són indicatius de la feina feta per disminuir l'abandonament escolar, un dels objectius de la Conselleria.

Cal assenyalar que la xifra d'abandonament escolar primerenc a les Illes és la pitjor d'Espanya. I tot i que ha baixat un 2% respecte de la legislatura passada, i ara és d'un 24%, continua fent que Balears, que té una  mitjana estatal d'un 18%, lideri aquesta llista. March ha assenyalat que és important conèixer la xifra de la deserció escolar, ja que l'alumnat que deixa d'estudiar amb 16 anys és molt probable que no continuï.

Antoni  Morante, director general de Planificació, Ordenació i Centres, ha destacat que es pot constatar, amb les dades d'aquests darrers sis anys, una "tendència de millora" en els resultats de l'alumnat de Balears a tots els nivells i totes les àrees.

En relació amb la repetició a Primària en el segon cicle de l'etapa (4t, 5è, 6è) també s'ha destacat que el període 2013-2019 ha disminuit un 60%.

Les dones obtenen els millors resultats i destaca també Menorca respecte de la resta d'illes. 

Pel que fa a l'assoliment de competències lingüístiques, un 87,6% aprova el català; un 86,6%, el castellà, i un 87,6%, l'anglès. "No són diferències signicatives", ha assenyalat March.

Es constata un augment significatiu de l'alumnat que estudia a distància: s'ha passat de 600 el curs passat a 1.700 el curs 2019-2020.

Pel que fa a l'evolució d'alumnes que han obtingut el Batxillerat al llarg del període 2013-2019, el percentage total s'ha incrementat 6,7 punts en el conjunt de les modalitats.

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF