Els clients de Dentix, indignats i desesperats, cerquen fórmules per poder recuperar els seus doblers

Consubal es reunirà amb els afectats a partir de dilluns

Indignació, desesperació i a punt de perdre l'esperança. Així es troben alguns dels afectats per la fallida de Dentix que aquest dijous s'han reunit amb l'Associació de Consumidors i Usuaris de les Balears (Consubal), que ha explicat les primeres passes a seguir a l'hora de reclamar que se'ls retornin els doblers. "No tenc esperança de recuperar el que hem gastat, però Dentix es mereix una denúncia i no ens quedarem amb les mans plegades", ha dit una de les afectades, Montse Brunet, a l'ARA Balears. Va haver de pagar un tractament de 3.800 euros, però encara li queden visites pendents perquè el seu tractament no ha funcionat. Aquest divendres té cita amb un altre dentista perquè li ho arregli i li costa 2.600 euros.

El marit de Montse, Andrés Abel, també ha estat una de les víctimes de Dentix. Fa uns quatre anys que va pagar tot el tractament, però de sobte l'empresa va començar anul·lar-li totes les cites. "Davant aquesta situació, vaig demanar la devolució dels doblers, però no me'ls van tornar. Sentia que em feien perdre el temps i finalment vaig anar a un altre dentista, que en tres setmanes m'ho va arreglar", exposa. Per aquest motiu, Abel ja feia temps que havia denunciat Dentix, "però ningú no ha fet res".

Els casos que s'han exposat aquest dijous són molt variats. Hi ha clients que continuen amb el tractament, però ja han acabat de pagar; alguns s'han quedat a mitges amb el tractament i encara l'han de pagar, i d'altres ja han acabat amb el tractament, però els l'han fet malament. L'advocat del despatx Escandell Leal, Juan Escandell, adverteix que en alguns casos possiblement "no es pugui fer res", i ha recomanat als que continuen pagant que "retornin els rebuts del banc".

Aquestes paraules han fet exaltar les quasi 200 persones que han assistit a la reunió. Totes volien parlar i exposar el seu cas. Fins i tot s'ha demanat que es fessin preguntes en general i no de casos particulars perquè a partir de dilluns "s'estudiarà cada cas en concret per veure què es pot fer", ha dit Rodríguez.

Manuel Marín és un afectat i està "molt" preocupat. El tractament té un cost de 21.000 euros, n'ha pagat 13.000, però només n'ha consumit 8.000. L'empresa li ha anul·lat totes les cites mèdiques que ha demanat. En total Dentix li ha cancel·lat 12 cites, sis després del confinament. Marín té "poca esperança" de recuperar els seus doblers, perquè "quan hi ha concurs de creditors mai no es recuperen"

Un altre dels afectats és Francisco Ribas. De tot el tractament que va contractar el 2017 només li n'han fet una tercera part. "Em van dir que el tractament duraria un any i mig, però fa dos anys que no tenc notícies de Dentix", diu Ribas. Abans que es decretàs l'estat d'alarma, telefonava a la clínica per demanar hora, però l'empresa no contestava al telèfon. Per això, la seva dona i ell decidiren anar fins a la clínica per demanar cita personalment, però els van "donar allargues".

Rodríguez destaca que un dels principals problemes és que "Dentix continua donant serveis i això dificultarà els processos de reclamació perquè no podrem dir que no els estan prestant". Ha apuntat que l'empresa "funcionava malament" des de feia uns anys i que deixava "molts de doblers a deure". De fet, arrossega un deute de 180 milions d'euros. Així mateix, recorda que la fallida de Dentitx ha afectat unes 6.000 persones de les Balears i, per ara, Consubal ja ha gestionat 700 reclamacions.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF