Foment vigilarà la defensa dels consumidors en casos com el de Ryanair

Ryanair ha defensat la seva nova política d'equipatge al·legant que l'objectiu és reduir els retards en els vols

El Ministeri de Foment ha assegurat que, a través de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), estarà "molt pendent de la defensa dels consumidors" en casos com el recent anunci de Ryanair, que cobrarà per facturar la maleta de fins a 10 quilos que fins ara es portava gratuïtament.

Foment defensa els drets que tenen els consumidors i avança que, evidentment, els defensarà sense cap tipus de dubte, segons ha assenyalat el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura.

Ryanair ha defensat la seva nova política d'equipatge, que entrarà en vigor el proper 1 de novembre, al·legant que l'objectiu és reduir els retards en els vols i que probablement la mesura tindrà un impacte negatiu en els ingressos.

Segons Saura, l'empresa "pot dir legítimament el que cregui oportú" i, en aquest sentit, ho respecta, però afegeix que "evidentment, per Foment la política de defensa del consumidor en matèria de transport ha de ser una altra de les línies mestres a desenvolupar i ha de ser transversal en els propers anys".

"Avaluarem quina és la situació de defensa del consumidor davant les companyies aèries, què es pot fer i quin marge té l'Administració i les institucions que depenen del Ministeri", ha agregat.

Foment i AESA preveuen reunir-se pròximament amb Ryanair per tractar aquest tema, a més de les condicions laborals que ofereix als seus tripulants de cabina (TCP) i als seus pilots, que reclamen a la companyia ser contractats sota la legislació de l'estat on treballen i no sota la irlandesa, entre altres reivindicacions.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF