Aprovat el Decret llei d'educació que facilita les gestions telemàtiques

Malgrat que tots els grups hi han votat a favor, des de l'esquerra i la dreta s'ha criticat la fórmula legislativa que no hi permet impugnació

Tots els grups polítics han votat a favor al Parlament del Decret llei 7/2020, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada pel  covid -19, que té com a objectiu facilitar les gestions telemàtiques. Malgrat el suport de tots els partits,  Més per Menorca, Ciutadans i el Partit Popular han criticat durament que aquesta regulació sigui via decret, ja que, segons aquests partits, es podria haver utilitzat una altra  fórmula perquè diuen que no està justificada la urgència.

Tant el diputat de Més per Menorca Josep Castells com la diputada del PP Núria Riera i la diputada de Ciutadans Patrícia Guasp  han  assegurat que hauria estat millor que les mesures s'haguessin fet amb un ordre. Riera ha recordat que és l'opció que han triat altres comunitats, com el País Basc, el País Valencià i les Canàries.  També  ha remarcat que moltes de les mesures que preveu el decret ja eren possibles, com la matrícula telemàtica. De fet, ha apuntat que l'any 2017 es varen presentar més de 3.000 sol·licituds d'aquest tipus de matrícula. La diputada del PP ha justificat el seu vot favorable "per lleialtat a la ciutadania". En termes  similars  s'han manifestat també les altres veus que han criticat que s'hagi utilitzat la modalitat del decret.

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca, Martí March, ha assegurat que es tracta d'un decret pragmàtic per facilitar la matriculació telemàtica i també la incorporació online a les borses dels interins que vulguin formar part del curs 2020-21. "És un decret llei que ha vingut per quedar", ha dit, cosa que ha preocupat el diputat de Més per Menorca, Josep Castells, ja que creu que "s'ha fet de pressa i corrents i sense revisar-lo". De fet, Castells ha assenyalat que "no diu quan acaba la vigència".

EDICIÓ PAPER 04/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF