El catàleg de comerços emblemàtics de Palma perd un establiment per tancament

"No podem ajudar a mantenir els establiments només des de l'Administració Pública", ha dit la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover

El Palacio del Calzado és un dels comerços emblemàtics inclosos en el primer catàleg de l'Ajuntament de Palma de 2018 que no han resistit continuar apujant la persiana i han tancat. És un altre dels establiments que no es manté a la llista és perquè ha canviat la seva activitat comercial.

Al catàleg del 2019 s'hi han afegit 14 nous comerços emblemàtics, i ja en sumen 90, perquè dels 78 fets públics durant la primera edició, dos ja no hi són. I és que "no podem ajudar a mantenir els establiments només des de l'Administració Pública", ha dit la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover, qui recorda que Palma Activa continua fent altres tasques de divulgació per protegir els comerços "que ens fan únics".

Adrover ha recordat la importància de fer pedagogia entre els ciutadans, "sobretot entre els més joves", perquè "estimin" el comerç de proximitat. Palma Activa es desplaça a les escoles per explicar la seva funció i també té presència en fires turístiques internacionals on ha presentat el catàleg.

A més, ha obert una línia de subvencions de fins a 20.000 euros per cobrir les despeses diàries dels comerços emblemàtics que s'afegeix a l'altra línia de subvenció existent per al comerç ordinari de 100.000 euros.

Per ser un comerç emblemàtic s'ha de tenir una antiguitat de més de 75 anys o haver obert abans del 1940, contenir elements patrimonials protegits inclosos dins el Catàleg del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) o bé declarats Bé d'Interès Cultural (BIC) o Bé Catalogat (BC) i fer una activitat singular.

EDICIÓ PAPER 21/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF