Publicitat
Publicitat

Una zona del cervell serveix per predir l'addicció a Facebook

Els usuaris més actius estimulen més la zona de la recompensa, la mateixa que s'activa amb el menjar o el sexe

La intensitat de l'ús de Facebook d'una persona es pot predir per l'activitat en una àrea relacionada amb la recompensa del cervell, segons un nou estudi publicat a la revista 'Frontiers in Human Neuroscience'. En el primer estudi a relacionar l'activitat cerebral amb l'ús de mitjans socials, els autors van observar l'activitat en el circuit de recompensa del cervell en 31 participants.

Els investigadors s'han centrat en aquesta àrea del cervell perquè les investigacions anteriors han demostrat que les recompenses, inclosos els aliments, els diners i el sexe, es processen en aquesta regió. "Com a éssers humans hem evolucionat per cuidar la nostra reputació. Al món d'avui, d'alguna manera som capaços de gestionar la nostra reputació a través de mitjans socials com Facebook", diu Donar Meshi, autor principal de l'estudi i investigador postdoctoral a la Freie Universität de Berlín.

Facebook, amb 1,2 milions d'usuaris actius mensuals, ha estat utilitzat en l'estudi perquè les interaccions en la pàgina web es duen a terme a la vista dels amics de l'usuari o públic i poden afectar la seva reputació. Per exemple, l'opció 'm'agrada' es pot considerar com relacionada amb la reputació.

Tots els participants en l'estudi han completat l''Escala d'Intensitat de Facebook' per tal de determinar la quantitat d'amics que cada participant té, quants minuts passa utilitzant Facebook al dia, i diverses reflexions generals. Els resultats han mostrat que els participants que reben opinions positives experimenten una més gran activació de l'àrea de recompensa del cervell.

"El nostre estudi revela que el tractament dels guanys socials de reputació en l'àrea de recompensa del cervell prediu la intensitat d'ús de Facebook entre els individus", destaca Meshi.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Etiquetes