Societat 18/12/2019

Els canvis a l'EMT comencen aquest dimecres amb sis noves línies

Es posa en marxa un pla de millora que introduirà modificacions en 19 rutes

Ara Balears
2 min
Imatge de recurs / EMT

PalmaEls canvis a l'EMT de Palma es posen en marxa aquest dimecres amb sis noves línies, amb la modificació de 19 rutes, amb el reforçament i la reordenació dels itineraris amb més demanda. A més, es tripliquen els busos d'alta capacitat, que fins ara eren 14 i passen a ser 40. Fins ara, l'EMT tenia 28 línies diürnes i 4 de nocturnes, amb la reestructuració de la xarxa hi haurà 34 línies diürnes i es mantindran les nocturnes.

Per informar els usuaris, l'EMT ha editat 80.000 plans de la nova xarxa i, a més, fins al divendres, hi haurà 40 informadors distribuïts en dos torns i repartits per diferents punts de Ciutat per ajudar els passatgers amb els nous canvis. Totes les modificacions es poden consultar a la pàgina web www.pujalbus.org.

El batle de Palma, José Hila, ha assenyalat que "avui és un dia important per a la sostenibilitat" de Palma i també ha demanat disculpes als ciutadans pels "problemes" que puguin generar els nous canvis.

Amb aquest redisseny, l'Ajuntament vol millorar el servei que s'ofereix als més de 42 milions de passatgers que es traslladen anualment en bus a Palma. A més, a la reorganització de la xarxa se suma la incorporació fins a la primavera del 2020 un total de 100 busos nous propulsats per gas.

El canvi preveu que en els 12 trajectes radials de Palma l'interval de pas dels busos en dies laborables sigui inferior a 15 minuts, amb moltes freqüències de deu minuts i de cinc minuts en les hores punta.

Així, la línia 3 es divideix i arranca a Son Bonet, circula per Aragó i la corona d'Avingudes fins al passeig de Mallorca, Jaume III i té el final de línia a la plaça de les Tortugues. Tornarà per la Rambla i la plaça d'Espanya i Aragó.

La línia 4 arrancarà a Illetes i anirà per Cala Major, Portopí, circularà per tot Joan Miró, les Avingudes, la plaça d'Espanya, Nuredunna i acabarà a la plaça de les Columnes. A les línies 23A i 23B: la 23A manté el número 23 i la 23B serà línia 22. La 28A i 28B, una en cada sentit, que circulaven per Pere Garau, el Rafal, Son Llatzer i el Coll, es transformaran en les línies 27 i 28.

La 29, que també anava a Son Espases amb dos recorreguts molt diferenciats es divideix: hi haurà la 29, de Son Espases cap a la plaça del Progrés baixant per Andrea Doria, i la 39, per la carretera de Valldemossa cap al Palau de Congressos.

Cap a l'aeroport i l'Arenal "se separen les demandes", ha explicat el gerent. I les línies de l'aeroport (1 i 21) seran ara l'A1, de l'aeroport al passeig Mallorca, i l'A2, de l'aeroport a l'Arenal.

La línia 25 es manté i tindrà millor connexió amb la nova 35 que la 15 i "els reforços en determinats moments de l'any i en dies ennigulats continuaran". Les línies 25 i 23 es mantindran per autopista i la 35 articularà el corredor del Coll d'en Rabassa, la Gruta i Portitxol.

stats