"Mallorca en el centre del Mediterrani", la nova estratègia del Consell per reactivar el turisme

L'entitat reorientarà tot el pressupost que enguany tenia previst destinar a les fires de promoció

El Consell de Mallorca ha presentat el Pla estratègic de turisme 2020-2023, que pretén promocionar l'illa amb el lema "Mallorca en el centre del Mediterrani". Així ho ha afirmat la presidenta del Consell, Catalina Cladera, durant la roda de premsa d'aquest divendres a l'hotel Nixe de Cala Major, un dels pocs que estan oberts. Aquest projecte disposa de tot el pressupost de la Fundació Mallorca Turisme, que puja a 7,5 milions d'euros, encara que hi ha més "accions transversals amb altres departaments i també col·laboració publicoprivada", ha especificat el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra.

De fet, "tot el pressupost que s'havia de destinar a les fires turístiques es reorientarà". Així mateix,  ha concretat que "el pla de comàrqueting previst es valora en 2,5 milions d'euros i que en una altra de les campanyes "es preveuen insercions publicitàries per 300.000 euros".

Cladera ha qualificat aquest pla com "l'eina més potent de la marca Mallorca". Així mateix, ha explicat que des de l'entitat es treballarà amb quatre eixos: la consolidació de la destinació, la innovació, la sostenibilitat i la destinació intel·ligent, que es desenvolupen en 35 projectes". En aquest sentit, ha indicat que la nova estratègia turística de Mallorca es fonamenta en tres línies: la protecció dels valors territorials i la sostenibilitat, una nova imatge promocional i l'adequació de la destinació a les circumstàncies del coronavirus i com a destinació excel·lent.

Per part seva, Serra ha puntualitzat que "ja està en marxa la campanya per promoure el turisme d'interior" i que entre les actuacions també hi haurà una "xarxa d'oficines de turisme per tota l'illa i una d'assistència per a visitants". Entre les actuacions, també es faran "butlletins informatius setmanals per als principals agents de les destinacions, un anunci promocional d'àmbit estatal que arrancarà la segona quinzena de juny i campanyes amb ambaixadors de l'illa, com ara els esportistes Rafel Nadal i Marcus Cooper.

Segons el conseller, hi ha tres àrees en les quals s'orienta la reactivació, que són la governança i la gestió organitzativa; la redefinició del producte, que passa de la venda del producte a una oferta experiència, i l'adequació de la destinació davant el nou escenari. En aquest sentit, ha exposat que el Consell treballa en un "dossier d'experiències turístiques i en una aplicació que informarà de les zones lliures de saturació". Així mateix, s'espera que "Mallorca sigui la primera destinació europea a disposar d'una certificació de qualitat de l'Organització Mundial de Turisme (OMT)".

A més, ha assegurat que totes les campanyes i les iniciatives que es posin en marxa "tindran el mateix reflex en el mercat alemany i britànic", que són els principals de Mallorca, però no renuncia a altres com el "francès i l'italià". 

EDICIÓ PAPER 04/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF