Polèmica entorn del segell de la Cambra de Comerç per certificar els establiments que compleixen els protocols

El president de la institució, Antoni Mercant, qualifica de "vergonyós" que Afedeco i Pimeco critiquin la iniciativa pel seu afany recaptatori

El president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Antoni Mercant, ha qualificat de "vergonyós" que Afedeco i Pimeco hagin criticat el segell 'Comerç de Confiança' pel seu afany recaptatori. Aquesta acreditació es va presentar divendres passat com una manera d'assegurar que els locals comercials tenen un protocol i una guia de bones pràctiques en funció de les exigències del Ministeri de Sanitat davant la situació derivada del covid-19. El segell té un cost de 57 euros, encara que aquest preu pot ser subvencionat "tant per les ajudes del Consell de Mallorca com per les que publicarà la Direcció General de Comerç del Govern", segons ha assenyalat la Cambra aquest dijous.

La Federació d'Empresaris del Comerç de les Balears (Afedeco) i l'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Balears (Pimeco) han criticat la iniciativa perquè només té "un interès recaptatori" i no aporta "cap garantia extra". "Hem detectat que tant el sector com els clients d'aquests establiments estan perfectament informats de les mesures que s'han d'adoptar, i afegir un cost extra, d'un organisme que no representa cap patronal del comerç, és una despesa innecessària", han manifestat les dues entitats mitjançant un comunicat, a més de qüestionar l'homologació del segell. 

Mercant ha considerat "vergonyós" que es llancin aquesta classe de missatges en la situació actual, ja que "l'únic que fan és perjudicar els comerciants". En aquest sentit, ha recordat que la Cambra "té capacitat certificadora per llei i poder per fer aquest tipus de segell" i que en els 134 anys de vida de la institució "sempre s'ha fet una gestió transparent i mai no ha estat involucrada en cap escàndol".

Segons el president de la Cambra, l 'objectiu de la iniciativa és reforçar l'activitat dels negocis comercials, ja que "ha estat un dels sectors més perjudicats per la pandèmia del coronavirus". Així, amb el distintiu, se'ls reconeix l'esforç que han fet per adaptar-se a la "nova realitat i recuperar la confiança dels clients", ha afegit.

EDICIÓ PAPER 05/12/2020

Consultar aquesta edició en PDF