'L’art de menjar', una campanya per promocionar els productes de rebosteria de temporada

L’IDI i l’Associació de Forns i Pastisseries posen en marxa la iniciativa per donar a conèixer les tradicions gastronòmiques i per fomentar-ne la compra als forns i pastisseries

Es posa en marxa una campanya per donar a conèixer a la ciutadania els productes de forn i pastisseria que s'elaboren tradicionalment durant les diferents festivitats de l'any. Amb el nom 'L'art de menjar', aquesta iniciativa de la Conselleria de Transició Energètica, a través de l'IDI i l'Associació de Forners i Pastissers, té com a objectiu fomentar la compra d'aquests productes als forns i pastisseries que els elaboren de manera artesanal.

La campanya, que s'ha fet a partir d'una sèrie de natures mortes fotografiades per Josep Taltavaull, l'ha presentat aquest dimecres el vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, Juan Pedro Yllanes, juntament amb el gerent de l'Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, Pep Magraner.

El vicepresident ha destacat la necessitat de fomentar el producte local entre la ciutadania perquè conegui tant les nostres tradicions com la feina dels forns i pastisseries. Yllanes ha declarat que "aquest sector necessita el suport de les institucions i de la població per continuar endavant". A més, ha reconegut el paper d'aquest sector, "que ha mantingut vives les tradicions festives i culinàries".

Per la seva banda, el gerent de l'Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, Pep Magraner, ha assegurat que "la venda dels productes relacionats amb festes tradicionals suposa una bona font d'ingressos per als forns i pastisseries, fet pel qual aquestes campanyes són necessàries". Magraner ha assegurat que "la ciutadania ha de saber diferenciar i valorar el producte elaborat de manera artesanal del que està fet de manera industrial, ja que ni la qualitat de la matèria primera ni el procés són els mateixos".

A més de donar-se a conèixer entre la ciutadania, en el comunicat expliquen que aquesta campanya també entrarà a les escoles de cuina i de pastisseria amb xerrades i material didàctic per formar els futurs professionals del sector. A més, també s'organitzaran activitats amb centres d'Educació Secundària per fer promoció entre l'alumnat. 

Tasts de cultura i producte local

EDICIÓ PAPER 17/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF