L'aeroport de Palma es planteja obrir una trentena de rutes internacionals

Aquesta mesura forma part del nou pla biennal 2020-2022

L'aeroport de Palma obrirà 29 rutes internacionals més. Així s'ha acordat aquest dimecres en la reunió del Comitè de Rutes de l'aeroport de Palma, en la qual s'ha aprovat el pla biennal 2020-2022. En la reunió hi han participat el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons; la directora general de Turisme, Rosana Morillo; el director general de Transport Aeri i Marítim, Xavier Ramis; representants d'Aena i l'aeroport de Palma; el director adjunt de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) de la Conselleria de Turisme i Model Econòmic, Vicenç Torres; el conseller de Turisme del Consell de Mallorca, Andreu Serra, i representants de l'Ajuntament de Palma, entre d'altres.

El Pla de connectivitat aèria Mallorca 2020-2022 fixa les línies estratègiques per impulsar les iniciatives i activitats dirigides al desenvolupament del trànsit aeri dels pròxims tres anys amb l'illa de Mallorca. Aquest és el primer pla que ha elaborat la Comunitat Autònoma amb la participació de tots els agents involucrats en el comitè de rutes: Aena, el Consell Insular de Mallorca, el Govern de les Illes Balears, la Cambra de Comerç, l'Ajuntament de Palma i la Delegació del govern i també del sector turístic, com CAEB i la Federació Hotelera de Mallorca, amb la finalitat de dur a terme una política conjunta i coordinada per millorar la connectivitat de l'aeroport de Mallorca.

Els objectius del pla elaborat per l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB): definir estratègies per potenciar l'obertura de rutes regulars cap als principals mercats emissors de turistes que encara no tenen connexions cap a l'illa, impulsar l'obertura de noves rutes cap a destins domèstics, això com l'increment de freqüències durant la temporada baixa cap a destins ja oferts, facilitar l'increment de la connectivitat aèria especialment durant les temporades mitjana i baixa i facilitar la connectivitat aèria de rutes de llarga distància en el mitjà i llarg termini més enllà de l'abast temporal d'aquest pla.

Les línies estratègiques d'aquest nou pla s'estructuren en dues dimensions: temporades i mercats, a partir d'una anàlisi consensuada per tots els actors presents a la Comissió Tècnica del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries.

A més, també es pretén millorar la connectivitat directa i recuperar els enllaços perduts els mesos anteriors i posteriors a la temporada alta (entre els mesos de setembre i maig). Aquesta línia estratègica s'aplicarà amb requisits a tots els mercats, exceptuant els següents en els quals convé incidir en una estratègia per a tot l'any: països nòrdics (Billund, Bergen i Malmö), Suïssa (Zuric) i Bèlgica (Brussel·les).

Es proposa potenciar la connectivitat especialment en temporada baixa i mitjana a 23 aeroports de 16 països europeus; en concret, Niça a França; Venècia, Nàpols i Florència a Itàlia; Lisboa a Portugal; Rostock i Erfurt a Alemanya; Atenes a Grècia; Bucarest a Romania; Sant Petersburg a Rússia; Tallinn a Estònia; Budapest a Hongria; Kiev a Ucraïna; Graz a Àustria, Belgrad a Sèrbia; Aalborg a Dinamarca; Trondheim, Stavanger, Tromso, Kristiansand i Bergen a Noruega, i Oulu a Finlàndia.

També es proposen connexions directes amb Tel Aviv i Marràqueix i altres de llarg radi, com Nova York, Toronto i dues capitals asiàtiques, com Istanbul i Doha. Així mateix, al mercat estatal es preveu impulsar la connectivitat domèstica amb Vigo i Pamplona.

Per això, es mantindran contactes amb unes 56 companyies aèries en reunions específiques o reunions a les diferents fires turístiques i fòrums internacionals (per exemple, World Routes, European Routes, Conferència de Slots...) en els quals es participarà.

El desplegament d'aquesta estratègia es farà mitjançant la col·laboració publicoprivada, amb actuacions del Consell de Mallorca, Aena, l'AETIB, la Fundació Mallorca Turisme i la Fundació Turisme Palma 365.

EDICIÓ PAPER 30/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF