OCI
Societat 01/12/2017

Els adolescents d’Eivissa rebran xerrades “dels beneficis del turisme”

Les activitats es faran a càrrec de Foment de Turisme

Armando Tur
2 min
West End és el barri del municipi de Sant Antoni de Portmany més marcat pel turisme.

EivissaLa turismofòbia ja preocupa els empresaris d’Eivissa. Ells mateixos asseguren que els més joves són els més actius en els moviments que parlen i actuen en contra de la indústria turística, i és per això que volen dirigir les campanyes directament a ells. Així ha nascut la iniciativa que Foment de Turisme i el Consell d’Eivissa han creat expressament per als instituts de l’illa: una sèrie de xerrades en les quals s’expliqui “el preu d’algunes coses de què gaudeixen a Eivissa”. El pla està molt avançat; de fet, ja l’han presentat a la Conselleria balear d’Educació perquè dissenyi “el calendari de quan i com es faran aquestes xerrades”, explica la gerent de Foment de Turisme, Ángeles Nogales.

“Ja fa temps que vàrem demanar al Consell algun tipus d’acció als instituts”, indica Nogales, qui diu que és aquest el col·lectiu en el qual han d’incidir, no només perquè “aprenguin a estimar el turista”, sinó també a fi que tinguin “formació” perquè, en el moment en què surtin d’Eivissa per estudiar o fer feina, “puguin parlar de la seva illa amb propietat i orgull” i es converteixin en autèntics “ambaixadors” d’Eivissa, que puguin atreure nous visitants.

Aquest programa es va explicar ahir a la 83a assemblea anual de l’entitat, que agrupa empresaris, ajuntaments i el Consell d’Eivissa, en la qual es va reelegir Lucas Prats com a president de Foment de Turisme. “És un any en què ens hem de felicitar per moltes obres que s’han fet a Eivissa per tal de millorar la nostra imatge”, explica Prats, qui recorda que encara queden algunes feines que considera “urgents” per fer, com el desdoblament del primer tram de la carretera de Santa Eulària.

A més, es va parlar de promoció turística, i és que els empresaris varen demanar a les administracions “que orientin els seus esforços cap a un turisme més familiar” i que acceptin la festa com a part de l’oferta. “Ara mateix, a les fires se centren a dir que, en comptes de festa, sol i platja, es poden fer altres coses, i el que s’ha de fer és dir què es pot fer a banda de la festa, el sol i la platja”, conclou Nogales.

Des de Foment de Turisme també han demanat “més ètica” als empresaris d’Eivissa cap a la competència deslleial. “Volem que el problema deixi de ser només de les administracions i comenci a ser també nostre”, expliquen des de Foment, i demanen a totes les empreses locals que no siguin “proveïdors” de serveis d’aquelles activitats il·lícites, com festes a cases privades.

stats