Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

La UE desestima definitivament el corredor central

Tot i els esforços del govern espanyol -també del PSOE- perquè la Unió Europea declarés infraestructura prioritària el corredor ferroviari central, que ha d'unir l'Estat amb França a través dels Pirineus, ahir va quedar apartat definitivament del mapa de projectes de transport que rebran finançament comunitari. En canvi, els ministres de Transports europeus reunits a Luxemburg van ratificar la inclusió en el mapa del corredor ferroviari mediterrani i del corredor atlàntic, tal com estava previst des de fa anys. Els Vint-i-set han parat els peus al govern de Mariano Rajoy i als eurodiputats socialistes que pretenien incloure-hi tots els corredors per satisfer totes les comunitats autònomes. La UE, però, ha entès que no tots els projectes poden ser prioritaris.

Davant la possibilitat d'incloure en el mapa de prioritats el corredor central més endavant, el comissari europeu de Transports, Siim Kallas, va donar les negociacions per tancades i el va descartar. "Vam negociar tres anys sobre aquests mapes i ja estan tancats", va dir, taxatiu. La ministra de Foment, Ana Pastor, s'havia mostrat esperançada a l'inici de la reunió d'incloure el corredor central. Tot i això, al final va assegurar que estava contenta sobre com havia anat la reunió. "Els resultats per a Espanya han estat satisfactoris", va concloure.

Alacant, prioritari

Entre les infraestructures de transport que no eren al mapa inicial i que ahir es va decidir incloure hi ha l'aeroport d'Alacant, que podrà rebre fons europeus per fer-hi millores. També els ports i aeroports de Las Palmas i Santa Cruz, a les Illes Canàries, i l'aeroport de Màlaga. Els projectes inclosos en el mapa podran rebre ajudes del pressupost comunitari per al període dels anys 2014-2020.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF