Dues joves denuncien el masclisme a Magaluf en un vídeo viral a Twitter

L'hotel Barracuda ja ha iniciat una investigació interna per resoldre els fets

Un vídeo de dues joves que passen uns dies de vacances a Magaluf ha esdevingut viral a les xarxes socials en tan sols unes hores aquest dilluns dematí. El contingut no es basa en una experiència fantàstica i recomanable a l'illa, sinó precisament el contrari. Les dues joves, fartes de la incòmoda situació a l'hotel Barracuda, on s'allotgen aquests dies, han decidit gravar el vídeo per donar a conèixer "el masclisme i l'assetjament a Mallorca", com diuen en un tuit. 

Comencen narrant la rebuda a la piscina entre aplaudiments i crits de "guapa, seu aquí" per part d'un grup de francesos. "Ens tractaren com a cans", assegura una d'elles. Però la història no acaba aquí. Seguidament, critiquen també la posició del responsable de seguretat del Barracuda, qui els va dir "jo no som aquí per cuidar tres nines" mentre els mirava els pits.

A més de la passivitat del treballador, allò que més va sorprendre les joves va ser la despectiva frase que va etzibar després: "Jo tinc dues filles, una de 15 anys i una de 25, i mai no s'han vestit com vosaltres". Hi responen en el vídeo: "Tu no ets ningú per dir-me com m'he de vestir o no".

Les joves han criticat també el masclisme dels cambrers i, en definitiva, de tothom, ja que "tota la gent amb qui ens creuam ens fa alguna cosa i no ho entenem", lamenten. Per acabar, diuen amb un somriure: "No ho solucionarem però tampoc no callarem" . El vídeo ja ha tingut 364.000 visualitzacions i més de 8.300 retuits a Twitter.

L'hotel Barracuda ja ha iniciat una investigació interna per resoldre els fets narrats per les dues clientes. "No podem afirmar o negar encara que s'hagin pogut produir unes declaracions desafortunades per part d'un empleat de l'empresa externa que s'encarrega del servei de seguretat al nostre hotel, però sí que podem avançar que, si es confirmàs, es tractaria d'una actitud completament aïllada dels valors de la nostra companyia", asseguren.

Així mateix, expliquen que és la primera vegada que es troben amb un cas com aquest i remarquen que condemnen "qualsevol discriminació per qüestions de gènere, raça o religió, no només als nostres clients sinó també als membres del nostre equip". Per aquest motiu, lamenten que  les clientes  no hagin tingut l'experiència que ells haurien desitjat i asseguren que duplicaran els esforços perquè tant elles com la resta dels clients gaudeixin d'una estada positiva.

EDICIÓ PAPER 15/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF