El Sindicat Mèdic creu que obrir les escoles d'aquí a 10 dies és "insegur"

Planteja un retard de l'inici del curs o augmentar les mesures de seguretat amb PCR als professors i tests de saliva als alumnes

El Sindicat Mèdic de les Illes Balears (Simebal) proposa que s'endarrereixi l'inici del curs escolar per l'augment de contagis de coronavirus que hi ha a l'Arxipèlag. El delegat del sindicat mèdic, Claudio Triay, assegura a l'ARA Balears que obrir els centres educatius el 10 de setembre i amb les mesures previstes és "insegur". Matisa que és "imprescindible" que els nins i les nines tornin a l'escola, però adverteix que fer-ho d'una manera forçada "pot fer que ens en penedim".

"D'aquí a 10 dies pot haver empitjorat la situació. Les mesures que s'han aprovat començaran a tenir efectes en la corba a partir dels propers 15 dies. Ara tenim una corba clarament ascendent i una incidència de pacients de covid-19 preocupant: de 250 per 100.000 habitants", argumenta el doctor. De fet, fins i tot apunta que en algunes zones on la incidència de contagis és més alta ja s'haurien de fer confinaments selectius.

La tornada a l’escola enmig de la pandèmia, en 10 claus

D'altra banda, Triay defensa que s'haurien d'augmentar les mesures de seguretat i fer proves PCR a tot el professorat. També planteja fer proves de saliva per detectar contagis entre grups d'alumnes. "És encara experimental, però és ràpid, barat i està donant molt bons resultats tant aquí com en altres països com als Estats Units i Israel", relata.

Cal recordar que la Conselleria d'Educació preveu obrir els centres educatius en la data habitual, que és el 10 de setembre. Es farà, però, de manera escalonada, a fi que no coincideixin més de 150 alumnes per dia en cada centre. Hi haurà classes presencials a Infantil, Primària i 1r d'ESO, i amb l'opció de semipresencialitat –en dies alterns– a partir de 2n d'ESO per a aquells centres on no es puguin garantir els 1,5 metres de distància entre alumnes ni la ràtio al voltant de 20 alumnes.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF