Societat 06/03/2020

L'STEI creu que la proposta estatal de llei d'educació és insuficient

El sindicat reclama aprofundir més en la laïcitat, l'augment de competències autonòmiques, un major compromís amb les llengües pròpies i la millora efectiva de les condicions laborals

2 min
La portaveu del govern espanyol i ministra d'Educació, Isabel Celaá, aquest divendres en la roda de premsa posterior al consell de ministres

L’STEI considera que la proposta estatal de llei d'educació és insuficient. El sindicat reclama, entre altres reivindicacions, aprofundir més en la laïcitat del sistema educatiu, l'augment de competències autonòmiques, un major compromís amb les llengües pròpies i la millora efectiva de les condicions laborals.

El comunicat que ha enviat el sindicat manifesta que cal aprofundir en la gestió democràtica dels centres i a implementar millores en les condicions laborals del col·lectiu docent i no docent dels centres públics i dels privats-concertats, "un aspecte que la nova proposta de llei no esmenta", afirma.

L’STEI Intersindical reclama que cal fer una aposta més decidida perquè l’ensenyament públic sigui l’eix vertebrador del sistema educatiu, amb un compromís clar amb les llengües pròpies dels territoris, com la catalana, amb un augment de les competències educatives de les comunitats autònomes en el disseny dels currículums educatius, amb la restitució de l’obligatorietat de l’educació artística en les etapes educatives, així com també amb l’establiment d’un nou sistema d’ingrés a la funció docent, que tingui en compte l’accés diferenciat, així com també mesures de consolidació de la feina del professorat interí.

D'altra banda, el sindicat valora de manera positiva l’eliminació d’alguns aspectes més lesius de la LOMQE, com la segregació de l’alumnat, l’eliminació de competències a claustres i consells escolars, la qualificació de la matèria de religió, les revàlides i altres qüestions. També s’avança en relació amb l’admissió de l’alumnat pel que fa a la distribució equilibrada d’aquest entre els centres públics i els privats-concertats. Però troba a faltar una aposta més valenta que permeti fer realitat algunes de les reivindicacions històriques.

També critica que el Ministeri d’Educació no hagi convocat cap mesa de negociació amb els sindicats ni amb la resta de la comunitat educativa per negociar i consensuar la nova llei, que és una reforma de la LOMQE i un retorn a la LOE, una llei que en el seu moment el sindicat va considerar insuficient i poc valenta.

L’STEI Intersindical i la Confederació d’STE continuaran reclamant, en el tràmit de la nova llei en el Congrés dels Diputats, la introducció de totes les esmenes que s’han exposat amb anterioritat i que aquesta normativa es faci amb el consens de tota la comunitat educativa en el si d’un pacte social i polític per l’educació. També sol·licitarà a la ministra Celaá que la nova llei detalli el seu finançament, un fet que garantirà l’aplicació de les mesures per a la millora de les condicions del professorat, l’establiment de l’horari lectiu setmanal de Primària en 23 hores i el de Secundària i la resta de cossos docents en 18.

stats