Santa Catalina serà aquest abril una zona 30

Es reduirà la velocitat dels cotxes per augmentar la seguretat de vianants i ciclistes

Amb l'objectiu d'aconseguir una major pacificació del trànsit, la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma ha presentat una nova zona 30, on els vehicles no podran superar aquesta velocitat. Serà al barri de Santa Catalina. És la resposta a una demanda veïnal de minvar la velocitat del trànsit en aquesta zona de Ciutat.

"Fins ara la ciutat ha estat pensada per al cotxe, ara invertim aquesta tendència i prioritzam els vianants i els ciclistes", ha assenyalat el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, qui també ha recordat que aquest barri s'incorpora a altres zones 30 que ja funcionen a Palma, com a Son Sardina –feta durant la legislatura que va governar la socialista Aina Calvo– i la de recent licitació dels barris del Rafal Vell, el Rafal Nou i el Viver .

Ferrer ha manifestat la seva satisfacció, ja que aquesta intervenció que es durà a terme a Santa Catalina respon als criteris que marca el Pla de mobilitat urbana sostenible, sobretot perquè augmenta la seguretat viària considerablement. Ferrer ha explicat que si es redueix la velocitat, millora el resultat en cas de col·lisió d'un accident d'un cotxe amb un vianant o un ciclista. A 50 k m /h, el temps de reacció i de frenada és menor i hi ha més risc que el cop sigui mortal o les ferides siguin greus que a 30 km/h.

Per la seva configuració urbanística i pel seu ús residencial, Santa Catalina té una " situació idònia per aplicar aquesta norma de circulació.

EDICIÓ PAPER 22/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF