Prop de 130 centres participen en el Congrés d’Innovació Educativa

1.700 docents de les Balears comparteixen experiències, coneixements i metodologies

La Conselleria d’Educació i Universitat ha posat en marxa el primer Congrés d’Innovació Educativa de les Balears. Els 1.700 docents delsprop de 130 centres de les Illes varen mostrar ahir, i continuaran fent-ho durant la jornada d’avui, les seves experiències i coneixements respecte de les metodologies innovadores d’aprenentatge i ensenyament. En total, es presenten 203 projectes de 90 centres públics, 36 de concertats i 3 de privats. Hi ha 104 col·legis de Mallorca, 11 de Menorca, 12 d’Eivissa i 2 de Formentera. A la Conselleria d’Educació assenyalen que aquest congrés va destinat sobretot a docents, estudiants universitaris dels graus de Magisteri d’Infantil i de Primària i del Màster de Formació de Professorat de Secundària. De la mateixa manera, destaquen que respon a la voluntat de mostrar el moviment innovador que es viu avui dia als centres de les Illes. Així, el coordinador del Congrés, Tomeu Barceló, assenyala que “aquest esdeveniment és fonamental perquè cada centre mostri les seves experiències d’èxit per posar-les en comú. L’objectiu és aprendre uns dels altres i reflexionar de manera conjunta per millorar els resultats acadèmics”.

Taules rodones

Diversos d’aquests centres formen part de les taules rodones en què s’expliquen algunes de les experiències més innovadores agrupades en les següents temàtiques: metodologies globalitzadores de l’aprenentatge, processos de canvi sostenibles, espais i ambients d’aprenentatge, innovació tecnològica i professional, processos de canvi en l’alumnat i foment de la convivència i la inclusivitat. Per altra banda, a més de les taules rodones, també hi ha un espai obert perquè els col·legis hi puguin exposar les bones pràctiques que han duit a terme i els materials i els recursos vinculats a aquests projectes educatius.

Objectius

Quant a la finalitat de l’acte, Barceló afirma que el principal objectiu és crear un espai per compartir bones pràctiques educatives i “generar espais de producció i socialització del coneixement a partir de la presa de consciència del fet pedagògic sistematitzat”. El coordinador explica també que un altre dels propòsits és fomentar l’elaboració de projectes de millora i demandes al conjunt de la comunitat educativa “per augmentar la qualitat de l’ensenyament a les Balears”. En la mateixa línia, Barceló sentencia que “és un espai en què els docents de les Illes han de promoure la reflexió i l’avaluació de les propostes pedagògiques a fi d’identificar experiències significatives vinculades a l’èxit educatiu”.

EDICIÓ PAPER 09/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF