Ports IB invertirà 52,5 milions en 51 obres a ports autonòmics fins al 2023

Del total d'actuacions, 34 es faran a Mallorca, 10 a Menorca i 7 a Eivissa

Ports de les Illes Balears, Ports IB, té previst invertir 52,5 milions en 51 obres en els ports autonòmics de les Illes en els pròxims quatre anys, segons ha anunciat el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, que ha dit que l'objectiu és millorar la qualitat del servei.

Del total d'actuacions, 34 seran a Mallorca, 10 a Menorca i 7 a Eivissa, i les principals línies mestres seran, a més del manteniment, la millora de l'accessibilitat, la implantació d'energies renovables i la millora dels camps de boies dels ports. Pons ha indicat que la inversió prevista el 2019 és d'uns tres milions; el 2020, d'11 milions i el 2021, de 17.

Pons també ha subratllat que Ports IB no rep recursos del pressupost de la Comunitat, ja que l'empresa pública "és autosuficient" pels seus ingressos i, de fet, té previst fer "una aportació neta" d'uns deu milions, que s'ingressaran "a la caixa comuna" de la Comunitat Autònoma.

El conseller ha assenyalat que l'organisme autonòmic ha millorat, a més, la seva situació financera, ja que si el 2015 tenia un deute financer de 50 milions, el 2019 acabarà "amb un deute de 18 milions d'euros", la qual cosa, ha descrit Pons, suposa "una reducció considerable del deute". "L'objectiu és que quan acabi la legislatura el deute estigui liquidat", ha afegit.

Pons ha afirmat que això s'ha aconseguit per mitjà de la renegociació de les concessions, que ha suposat "no sols un increment d'ingressos" pel cànon de cada instal·lació, sinó, a més, l'obligació dels concessionaris de fer inversions, que ha xifrat en 45 milions en quatre anys.

Entre les obres previstes, es millorarà el dic exterior del port d'Andratx i el contradic de Sóller, on es preveu poder començar el 2021. Per altra banda, el dic del port de Cala Rajada presenta un problema de protecció de l'onatge, que s'abordarà a partir del 2020, amb una inversió prevista de 5,9 milions.

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF