Societat 11/02/2019

Palmajove va atendre més de 10.000 peticions durant el 2018

Els sol·licitants pregunten, sobretot, per formació i cursos, per mètodes anticonceptius i per contractes de lloguer d'habitatge

T. C.
2 min
Imatge d'arxiu

PalmaL'Ajuntament de Palma ha presentat aquest dilluns la memòria de l'àrea de Joventut. En total, el servei de Palmajove va atendre més de 10.000 peticions de joves durant el 2018, 780 dels quals volien resoldre dubtes sobre salut, 1.500 necessitaven ajuda sobre qüestions legals i uns 8.000, informació general.

Segons la memòria anual d'aquesta àrea, els joves que acudeixen a aquest servei per sol·licitar ajuda solen preguntar, principalment, per formació i cursos, per mètodes anticonceptius i per contractes de lloguer d'habitatge.

La majoria de sol·licitants varen ser dones, d'entre 27 i 35 anys, amb estudis secundaris i que ja fan feina, ha explicat el regidor d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics del consistori, Aligi Molina.

El regidor ha destacat que el 72% de les demandes a l'àrea de salut sobre educació sexual varen ser realitzades per dones, la majoria d'entre 15 i 20 anys.

Davant el reduït nombre d'homes que varen acudir a aquest servei, Molina ha subratllat que el consistori està a la disposició dels joves per atendre les seves necessitats d'informació sobre salut afectiva i sexual.

D'altra banda, el regidor ha indicat també que la pàgina web de Palmajove va rebre un total de 348.499 visites durant l'any passat i que aquest servei suma ja 48.395 seguidors en les seves xarxes socials.

A més, les activitats organitzades per l'àrea de Joventut, entre les quals destaca la fira de llibres i diversos tallers, entre d'altres, varen rebre, el 2018, uns 1.300 participants.

De la mateixa manera, Molina ha assenyalat que els serveis prestats varen rebre una puntuació de 9,4, per la qual cosa considera que "el balanç de Palmajove és positiu, ja que aquestes xifres demostren la consolidació d'aquesta assistència municipal".

D'altra banda, el treballador de Palmajove Joan Pérez ha manifestat que la demanda d'informació està condicionada per les notícies que genera l'administració pública: "Les convocatòries que presenta Cort solen canviar la tendència dels perfils que acudeixen a aquest servei".

Pérez ha explicat també que en moltes ocasions els visiten estudiants que són a Palma fent un Erasmus, que "necessiten parlar per resoldre dubtes sobre el lloguer o la targeta ciutadana, entre d'altres qüestions, però que ningú de l'administració els escolta".

stats