Palma, a la coa de les ciutats amb mobilitat sostenible

Un rànquing de Greenpeace analitza elements com la xarxa ciclista o l'augment de zones per a vianants

Palma se situa a la coa de les ciutats amb mobilitat sostenible segons el Rànquing de Mobilitat Urbana de Greenpeace, que analitza elements com la xarxa ciclista o l'augment del nombre de zones per a vianants.

Amb una puntuació de 4,6 sobre 10, Palma ocupa la tercera plaça per sota, empatada amb Pamplona en una llista de 12 ciutats examinades.

Greenpeace ha analitzat el grau de compromís amb la mobilitat sostenible d'una dotzena de ciutats espanyoles (Albacete, Barcelona, Bilbao, Madrid, Màlaga, Múrcia, Palma, Pamplona, Santiago, Sevilla, València i Saragossa), avaluant el grau de compliment dels seus ajuntaments respecte dels seus propis plans de mobilitat sostenible.

Barcelona és la tercera ciutat més ben valorada del rànquing, amb una puntuació de 6,5 sobre 10, només per darrere Bilbao, amb un 6,9, i de València, que ocupa la segona posició, amb un 6,6.

A l'altre extrem del rànquing, les pitjors posicions són per a Albacete (3,7) i Santiago (4,4), on, malgrat ser ciutats petites, "s'abusa del cotxe per a trajectes curts", que es podrien fer amb facilitat a peu i amb bicicleta.

Sevilla i Madrid obtenen una puntuació intermèdia de 5,9 punts. Sevilla destaca pels seus bons nombres en els desplaçaments a peu i en bicicleta, i Madrid puja posicions per mesures com el Protocol Anticontaminació o Madrid Central.

Les segueixen en la classificació Saragossa (5,5), Màlaga (5,2), i, ja en suspens, Múrcia (4,8), Pamplona (4,6) i Palma (4,6).

EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF