Societat 27/09/2018

El País Basc pren nota del model balear d'identificació d'alumnat amb altes capacitats

Augmenta un 42 % la detecció en Balears d'alumnes amb altes capacitats

Toni Crespí
1 min
Imatge d'arxiu.

PalmaEl model balear d'identificació d'alumnat amb altes capacitats ha servit d'exemple perquè altres comunitats autònomes vulguin conèixer de primera mà el funcionament del protocol. La viceconsellera d'Educació del País Basc, Miren Maite Alonso, ha visitat aquesta setmana diversos centres de les Illes Balears per observar com es du a terme aquest model.

Les Illes Balears compten des de fa tres anys amb un protocol d'identificació d'alumnat amb altes capacitat intel·lectuals. L'aplicació del sistema ha permès incrementar la detecció d'aquest tipus d'alumnat. Així, s'ha passat dels 770 alumnes del curs 2016-17 als 1.300, el passat curs, la qual cosa suposa un increment del 42%.

Els bons resultats obtinguts han convertit les Illes Balears en una comunitat de referència en aquesta matèria. Una bona mostra d'aquest fet és la visita de la viceconsellera basca. Alonso ha declarat que "el centres de les Balears són un exemple dins l'àmbit estatal en la identificació d'alumnes amb altes capacitats".

A més, ha assenyalat que "ens ha sorprès el protocol de funcionament que duen a terme els centres i la gran col·laboració entre Educació i la Universitat per garantir l'aplicació del sistema".

El programa pretén propiciar un enriquiment extracurricular a l'alumnat identificat amb la finalitat de potenciar-ne les capacitats, mitjançant la formació i tutorització per part de professorat de diferents estudis de la UIB.

Per la seva banda, el conseller d'Educació i Universitat, Martí March, ha agraït l'interès de la viceconsellera per conèixer el model balear i ha manifestat que "l'intercanvi d'informació entre diferents comunitats és fonamental per continuar millorant en tots els aspectes educatius".

stats