Societat 25/02/2019

Només el 8% dels alumnes amb necessitats específiques a les Illes està escolaritzat en centres d'educació especial

Els darrers quatre anys, el professorat de suport s'ha incrementat amb 356 docents a les Balears

T. C.
2 min
Educació ha incrementat el professorat de suport

PalmaEl Govern ha inaugurat aquest dilluns la Jornada d'Educació Inclusiva, organitzada pel Servei d'Atenció a la Diversitat. El conseller d'Educació, Martí March, ha exposat que dels 168.000 alumnes que hi ha a les Illes, 6.481 estan registrats com a alumnes amb necessitats educatives especials, i que, d'aquests, només 508 (8%) estan escolaritzats en centres d'educació especial.

March ha explicat que, per atendre aquest col·lectiu, "aquesta legislatura el professorat de suport s'ha incrementat amb 356 docents de diferents especialitats", la qual cosa suposa un augment del 28% en els darrers quatre anys. "El principal objectiu és aconseguir un model d'escola inclusiva. La voluntat de la Conselleria és incrementar la presència d'orientadors als centres de Primària, a més de consolidar els equips de suport de tots els centres educatius", ha afirmat el conseller.

En la jornada educativa duita a terme a Son Llàtzer hi han participat 280 persones, 230 de les quals són professionals i 50, famílies. "L'objectiu d'aquests esdeveniments és reflexionar sobre el paper dels centres d'educació especial i donar a conèixer les accions que fan els centres que disposen d'Unitats Educatives Especials (UEECO) per aconseguir estratègies inclusives", ha manifestat el director general d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas.

La jornada educativa s'ha dut a terme a Son Llàtzer

March ha destacat que "moltes de les accions es fan en col·laboració amb centres d'Infantil i Primària i instituts de Secundària, i potencien l'assessorament dels centres d'educació especial a aquests centres, que cerquen donar visibilitat a l'alumne amb diversitat funcional".

La jornada, que és la quarta que es fa a les Balears, ha permès analitzar el resultat de l'estratègia de funcionament coordinat des del Servei d'Atenció a la Diversitat i des dels centres educatius.

La conferència ha inclòs la intervenció de Rosa Fernández Valero, de l'Associació Valenciana d'Ajuda a la Paràlisi Cerebral (Avapace), i dels centres d'educació especial Joan Mesquida i Pinyol Vermell, que han explicat la importància de l'educació inclusiva a les aules.

També s'ha debatut el futur d'aquests centres, cercant propostes de treball futures per aconseguir una escola inclusiva, equitativa i adreçada a tots els alumnes. "Tant els centres ordinaris com els centres d'educació especial, les aules UEECO, els serveis d'orientació i les famílies han de treballar de manera conjunta per aconseguir aquest objectiu", ha conclòs March.

stats