Menorca posa especial atenció a la franja que va dels zero als tres anys

El Consell Insular de Menorca i l’Equip d’Atenció Primerenca de Menorca apliquen un programa pioner

L’any passat, el Servei d’Atenció Educativa Infantil (SAEI) del Consell Insular de Menorca i l’Equip d’Atenció Primerenca (EAP) de Menorca varen posar en marxa, conjuntament, un seguit de programes destinats a l’apoderament educatiu de les famílies i l’acompanyament de la criança.

Dins aquest programa hi figura un apartat específic per “educar en la igualtat de gènere” dirigit a infants d’entre zero i tres anys, les seves famílies i les escoles infantils, que intenta aportar-los eines i criteris culturals i educatius que facilitin l’educació dels infants en la comprensió i el respecte per la diversitat i la igualtat de gènere. També s’hi faciliten criteris d’avaluació del grau d’implementació de la igualtat de gènere a l’entorn familiar i escolar i d’activitats culturals. En total hi han participat 30 persones, entre mestres i professionals de l’EAP.

Cristina Gomila, de l’entitat Créixer Junts i del SAEI de Menorca, creu que el balanç “és molt positiu, ja que hi ha hagut molt interès per part del col·lectiu de mestres i educadors per formar-se, cosa que ens indica que hi ha ganes de fer canvis en la manera de fer, dins les aules, i amb les famílies”. Aquesta educadora creu que aquests programes són molt importants per a la prevenció, la conscienciació i la sensibilització dels infants i de les famílies en el camí cap a la coeducació i l’educació en igualtat. “És en aquest període quan comencen a formar-se com a persones i identificar-se amb un gènere o un altre, i creim que el més important és créixer amb la idea que totes les persones s’han de respectar igual, i això s’aconsegueix amb l’educació”, argumenta Gomila.

A Créixer Junts saben que encara queda molt de camí per recórrer. “Tenim una cultura, una història i una motxilla personal que pesa a cada família i a cada infant. Per això, creim que és important posar atenció a tot allò que feim de manera inconscient en l’educació dels infants, des de la igualtat”, diu l’educadora, que també demana una major dotació d’eines i recursos per als diferents professionals, per part de les administracions públiques,que possibiliti dur a terme una adaptació a les noves situacions familiars perquè s’hi puguin arribar a donar millors respostes.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 16/09/2018

Consultar aquesta edició en PDF