Societat 20/12/2018

L'oposició resumeix la gestió de Marc Pons com molt teòrica i poc pràctica

El conseller de Territori defensa que la feina feta estableix les bases legals del futur, com la Llei de canvi climàtic i la primera sobre habitatge a les Balears

Kike Oñate
2 min
El conseller de Territori, Mobilitat i Energia, Marc Pons.

PalmaEl PP, El Pi i Ciutadans critiquen que la gestió del conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, s'ha fonamentat en massa propostes teòriques i poques polítiques pràctiques. Per la seva banda, el socialista defensa que la feina feta estableix les bases legals del futur, com és la Llei de canvi climàtic i la primera sobre habitatge a les Balears. Tot i que ha insistit que "aquestes polítiques tindran sentit i continuïtat, si els pròxims governs segueixen amb els mateixos plantejaments".

"Si vostè surt al carrer i demana com està la situació en matèria de mobilitat i habitatge, li diran que és insostenible", ha dit la diputada popular Mabel Cabrer, que, a més, no entén que "els partits que abanderen el transport públic, no gastin doblers a millorar-lo", ha afirmat.

Cabrer ha expressat que "necessitam el tercer carril a s'Arenal, perquè ens jugam el turisme amb un aeroport col·lapsat, les carreteres estan plenes de cotxes". De la seva banda, la diputada de MÉS per Mallorca Joana Maria Campomar ha destacat "la contradicció" que suposa que ara el PP "asseguri que hi ha saturació, però no quan es parla de turisme ni de la necessitat de regular-ne el creixement". A més, ha interpel·lat el PP tot afirmant que "no sé si feim el suficient –en mobilitat i habitatge–, però molt més que vosaltres segur".

Per la seva banda, Pons ha fet un llarg repàs de la feina feta per la seva conselleria, i n'ha destacat l'aprovació de la primera llei d'habitatge, atès que "érem l'única comunitat autònoma que no en tenia", ha dit. A més, ha afirmat que "hem obert totes les oficines d'habitatges que va tancar el PP" i que durant la seva gestió, "vàreu vendre habitatge públic i solars públics per promoure hotels", li ha dit a Cabrer.

També, ha recordat l'electrificació del tren des de Palma fins a sa Pobla "sense cap ajuda de l'Estat, només d'Europa i amb doblers autonòmics". En aquest sentit, ha posat en relleu que han estat capaços de convèncer el govern espanyol perquè es permeti dur endavant una transició ecològica amb la construcció de nous parcs fotovoltaics i vuit milions d'euros destinats a subvencionar l'autoconsum.

Pons ha fet referència al fet que l'Ajuntament de Palma i el Govern "deixin de donar-se l'esquena per poder treballar junts, ja hem fet una passa per poder integrar tota la xarxa de transport públic a les Illes". D'aquesta manera, ha reiterat que "21.100 usuaris han canviat el vehicle privat pel metro aquest octubre" i que "tenim dos milions de passatger nous al transport públic". Finalment, ha dit que "hem fet possible que les Balears formin part del corredor mediterrani".

Olga Ballester, de Ciutadans, ha afirmat que "només s'han construït cinc habitatges públics i que encara no se n'ha finalitzat l'obra". Pel que fa a El Pi, Josep Melià, més moderat, ha reconegut que "s'han fet coses i per això no hem presentat una esmena a la totalitat". Tot i això, "ha fet una descripció de tot el que heu fet, però la realitat també ens mostra mancances pel que fa a solucions", ha dit. Així, el piner ha afirmat que presenten una esmena per incrementar el pressupost amb 3 milions d'euros, "sobretot per explorar en matèria d'habitatge".

stats