Publicitat
Publicitat

La gestió del risc

L'expansió "internacional" de Sa Nostra es basà en l'especulació i la promoció immobiliària

Metro House Invest

Segons la documentació de què disposa BMN de Sa Nostra, les inversions realitzades en col·laboració amb Metro House Invest corresponen a Matias Khun, un conegudíssim operador immobiliari que va aconseguir una posició referent en la gamma alta del mercat. Després, va iniciar diverses promocions que no tingueren l'èxit esperat. Actualment, l'empresa està en una situació complicada. Treballadors de les diferents empreses de Kuhn han protestat des de 2010.

Fórmula de participació

Veient el marge de benefici que acumulaven alguns promotors que finançava, Sa Nostra decidí canviar d'estratègia i associar-se, mitjançant Invernostra, als que tiraven endavant projectes immobiliaris i especulatius. Quan les coses anaven malament, una de les fórmules per recuperar la inversió era quedar-se amb la majoria o la totalitat de la societat. Caribbean, Newart Hotels i Barallo Investments són empreses controlades al 100% per Invernostra.

72 empreses

Des del control del 100% de l'accionariat, fins al 20%, Invernostra variava la seva estratègia. En tot cas, la meitat de les 72 empreses participades que encara són vives a dia d'avui estan dedicades al negoci hoteler i, principalment, immobiliari, amb inversions en diferents països, sobretot destinacions turístiques del Carib. Les 72 empreses varen ser incorporades al patrimoni de BMN, encara que algunes ja no tenen activitat. Una part dels negocis han estat ruïnosos.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF