Joan Ferrer: "La bicicleta no hauria de ser un objecte de confrontació partidista"

El regidor de Mobilitat s'ha reunit amb el president de la Red de Ciudades por la Bicicleta que inclou municipis d'arreu de l'Estat espanyol

El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, s'ha reunit aquest divendres amb el president de la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB) i batle de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, i el secretari tècnic de la RCxB, Nacho Tomás. L'objectiu de la reunió ha estat donar a conèixer les estratègies comunes perquè les ciutats d'aquesta xarxa siguin més 'ciclables'. Actualment la Red inclou 550 municipis de tot l'Estat espanyol.

"A la Red estan representats municipis de tot color polítics, d'esquerres i de dretes, que impulsen i donen suport a la política de la bicicleta", declara Joan Ferrer, que ha afegit que "la bicicleta no hauria de ser un objecte de confrontació política".

En aquest sentit, el regidor de Mobilitat ha explicat que per a Palma és molt important participar en aquesta xarxa perquè dona un caràcter institucional a totes les polítiques municipals que es fan per privilegiar aquest vehicle per damunt del cotxe.

El president de la RCxB, Antoni Poveda, ha dit que dijous varen fer una visita tècnica per veure quin és l'estat de la xarxa ciclista a Palma. Poveda ha destacat el projecte de circumval·lació que té en marxa l'àrea de Mobilitat i també el fet que s'hagin habilitat espais per deixar les bicicletes en tots els aparcaments municipals.

10 quilòmetres més de carril bici

Durant aquesta legislatura s'han habilitat 10 quilòmetres més de carril bici a Palma i ara ja són 84 els quilòmetres totals de recorregut ciclista. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha explicat que queda encara molta feina per fer i que l'objectiu és aconseguir poder creuar la ciutat de banda a banda amb bicicleta.

En aquest sentit, Ferrer també ha comentat els avanços realitzats en la segona ronda ciclista que envolta Palma i que té l'objectiu de connectar les diferents barriades. La darrera intervenció ha estat al carrer de l'Uruguai, on s'ha acabat de tancar aquesta circumval·lació. El cinturó comença al carrer de Jacint Verdaguer, passa per la rotonda del cementiri i connecta el centre de la ciutat amb totes les barriades de ponent, com són la Vileta, Son Rapinya i les urbanitzacions de Son Flor i Son Peretó.

D'altra banda, el regidor de Mobilitat ha explicat que hi ha en marxa el projecte de zona 30 (amb velocitat màxima per als vehicles de 30 km/h) als barris del Rafal i el Viver. En aquests barris també es farà un itinerari ciclista que permetrà creuar el carrer d'Aragó i conduirà fins al carrer de Jacint Verdaguer.

La darrera fase serà la que afectarà tot el camí Salard. D'aquesta manera, es connectarà la zona de ponent, amb el centre de Palma i es podrà arribar fins al Molinar sense cap interrupció de carril.

EDICIÓ PAPER 09/12/2018

Consultar aquesta edició en PDF