El Govern obre un expedient informatiu a Red Eléctrica i Endesa per l'apagada elèctrica que va afectar Menorca

Els incidents varen deixar sense llum més de 38.000 persones

La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic ha obert aquest dilluns dos expedients informatius, un a Red Eléctrica i un altre a Endesa per l'apagada elèctrica de Menorca que va deixar sense servei més de 38.000 clients, segon ha informat Efe.

El Govern balear ha comunicat que es tracta d'expedients informatius per avaluar en profunditat els fets i el funcionament dels plans de contingència que poden derivar o no en sancionadors.

La fallada elèctrica es va produir diumenge 28 d'octubre i es va perllongar fins a les 18.15 hores de dimarts dia 30, quan es va restablir el subministrament en tots els punts de l'illa afectats.

La intenció de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic és que les dues companyies elèctriques donin informació detallada a fi d'avaluar les causes de l'apagada i, si és necessari, determinar mesures de millora dels plans de contingència una vegada que s'analitzi com varen abordar aquesta crisi.

L'expedient informatiu s'obre a Red Eléctrica com a operadora i transportista del sistema elèctric i a Endesa com a responsable de la xarxa de distribució als consumidors. Es tracta d'un procediment habitual quan es produeixen incidents d'aquesta magnitud.

En els escrits se sol·licita informació detallada de la cronologia i afeccions de l'incident, des del moment de produir-se fins al restabliment del subministrament, i un informe detallat de les causes i actuacions realitzades. Ambdues companyies tenen un termini de deu dies per facilitar al Govern tota la informació sol·licitada.

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF