El Fons Menorquí de Cooperació gestionarà un pressupost per a enguany de 900.000 euros

En total, els projectes del Fons han repercutit en 51.072 persones beneficiàries directes

El Fons Menorquí de Cooperació ha fet la reunió de la Junta de Govern per fer balanç de les activitats de l’entitat durant el 2018 i per intentar presentar els pressupostos d’aquest any, que s’eleven a 915.500 euros. L’entitat ha fixat com a prioritàries les accions relacionades amb els quatre eixos marcats en el Pla Estratègic, que se centren en els moviments de persones, la sostenibilitat planetària i el canvi climàtic, el gènere i l’educació per a la ciutadania global. Així, s'han finançat 325.000 euros en projectes d'assistència a persones migrants i refugiades en països com Grècia, Líbia, el Líban i Nicaragua; i a Menorca s'ha aprovat i dotat econòmicament el Pla d’acollida a l’illa.

Pel que fa a l'eix de sostenibilitat i canvi climàtic, el Fons ha destinat 321.000 euros a projectes d'accés a un habitatge digne i al sanejament i la gestió dels recursos i el desenvolupament social i econòmic sostenible. Entre els països d'actuació destaquen l'Índia, Guatemala, el Marroc, Ruanda, el Salvador i Nicaragua, i entre els beneficiaris dels projectes, la població rural, fent especial incís en les dones, les persones joves i les famílies en situació de vulnerabilitat. En total, els projectes del Fons han repercutit en 51.072 persones beneficiàries directes.

En l'àmbit local, l'educació per a la ciutadania global ha ocupat un espai prioritari en les accions del Fons. La producció del projecte audiovisual 'El Camí de l'escola II', un documental de 55 minuts a Nicaragua, ha permès establir una comparativa de les realitats personals dels protagonistes, gravat fa deu anys, i amb la seva difusió s'ajuda a sensibilitzar les diferents realitats nord-sud que conviuen al planeta. Amb els altres dos projectes, Menorca Es Mou i la Xarxa de Centres Cooperants, el Fons ha continuat amb la línia marcada durant anys anteriors. El primer ha servit per donar a conèixer el funcionament del trànsit migratori, les fronteres, el procés d'acollida i la convivència intercultural al públic adult, mentre que amb el segon s'ha treballat la temàtica ‘Migracions i refugi’ en deu centres d'Educació Infantil i Primària de Menorca.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF