Societat 22/02/2018

Farmers&Co és el reflex dels camps de les Balears

14 cooperatives de totes les Illes s'uneixen per mostrar i posar en valor l'autenticitat dels productes de la terra

Maria Cifre
2 min
Presentació de Farmers&Co

PalmaAquest dijous al matí s'ha presentat Farmers&Co, una iniciativa innovadora amb l'objectiu de donar visibilitat i posicionar els productes de la terra. L'entitat agrupa 14 cooperatives de les Illes, 10 de les quals són de Mallorca, 2 de Menorca, 2 d'Eivissa i 1 de Formentera.

A l'acte de presentació hi han assistit la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol; el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Vicenç Vidal, i diversos representants de totes les cooperatives que componen Farmers&Co i els directius de l'entitat. Tots ells han expressat el desig de posar en valor els productes de la gent del camp de tot l'Arxipèlag.

La iniciativa va néixer a Menorca, tot just fa un any, a causa de la problemàtica de viabilitat que tenien les fàbriques de formatge quan la d'El Caserío va haver de tancar. Els menorquins varen presentar la idea de fusionar-se i crear Farmers&Co als pagesos de les altres illes "amb l'objectiu de créixer i posicionar els nostres productes agroalimentàris dins aquest món tan globalitzat", ha expressat la directora general de Farmers&Co, Antònia Bosch.

"Cada un ens sentim d'allà on som: uns de Mallorca, uns de Menorca, uns altres d'Eivissa i altres de Formentera. Però jo sempre he defensat que junts som més forts", ha apuntat Armengol, que ha aprofitat per donar l'enhorabona a l'entitat per la innovadora iniciativa.

El funcionament

La idea és crear diferents franquícies de Farmers&Co on el consumidor pugui trobar més d'un centenar de productes de les Balears al mateix punt de compra. Actualment hi ha 10 botigues obertes i unes 70 sol·licituds per obrir-ne punts de venda nous. Per ser propietari d'una de les franquícies, cal fer una formació. "Necessitam que tothom entengui què feim i com ho feim, perquè darrere cada producte hi ha una història i part de la cultura del lloc de producció", ha explicat el director comercial de Farmers&Co, Bartomeu Mercadal.

El vicepresident de Farmers&Co, Miquel Gual, ha volgut fer referència a aquest punt posant d'exemple la sobrassada. "No és el mateix menjar una sobrassada d'Eivissa que una de Mallorca. És el mateix producte però amb un sabor ben diferent, ja que expressa la cultura de cada lloc", ha dit.

stats