Educació destina sis milions d'euros per atendre les necessitats de neteja dels centres escolars

El Consell de Govern ha aprovat dues partides en aquest àmbit per fer front a la situació d'emergència sanitària

El Govern ha anunciat que treballa en diferents línies de suport per poder atendre les necessitats extraordinàries de neteja dels centres educatius derivades de la situació d'emergència sanitària. En aquest sentit, Educació ha establert que les escoles hauran d'incrementar un 20% la seva dotació per a aquest servei. En total, la Conselleria hi destinarà sis milions d'euros.

D'aquesta manera, el Consell de Govern ha aprovat aquest divendres dues partides amb aquesta finalitat. La primera, una despesa extraordinària de poc més d'1.300.000 euros destinada a reforçar la neteja als centres públics, en els quals només hi ha personal laboral CAIB, i en aquells altres en què conviuen personal laboral i personal de les empreses de neteja.

En la segona partida, s'invertiran un total de cinc milions d'euros per a la renovació dels contractes de servei de neteja de 19 centres que finalitzen el 2020 i el 2021. La Conselleria ha assenyalat que en aquesta previsió ja s'inclou el 20% d'increment per necessitats extraordinàries derivades del coronavirus.

Digitalització

El Consell de Govern també ha autoritzat el conseller d'Educació, Martí March, a formalitzar un acord marc per a la contractació de dispositius portàtils, ordinadors i armaris per emmagatzemar-los per als centres educatius. L'acord, que tindrà una durada de dos anys, amb la possibilitat de dues pròrrogues anuals consecutives, suposa una despesa de 7.235.000 euros.

L'Executiu considera que un acord marc que adjudiqui amb preu tancat els diferents tipus d'equipaments que fan servir els centres és la millor opció per facilitar el subministrament de l'equipament i, alhora -exposa el Govern-, respectar l'autonomia de les escoles en l'elecció dels dispositius.

Educació crea un equip específic per millorar la digitalització de les escoles

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF